Frukt är inte godis! -Grynet

Det roligaste när jag var och handlade mat häromdagen var när jag skulle köpa bröd. Jag köpte ju lite julmatspålägg och behövde alltså även ett bröd. Stod där vid brödhyllan precis när jag insett att jag faktiskt skulle köpa julmat och undrade vilket bröd jag skulle köpa. Av ren julrusch råkade jag nästan roffa åt mig ett vörtbröd. Var tvungen att stanna upp och fundera jättelänge på om jag verkligen gillade vörtbröd eller om jag skulle köpa det bara för att. Insåg att jag nog trots allt inte gillar vörtbröd så jag köpte ett helt vanligt gott bröd.

Idag var en bra dag att jobba. Dels hade jag ju sovmorron. Och sen när jag kom dit gick chefen iväg och köpte värsta fruktberget och eftersom jag hade tidig lunch (orkade inte äta frukost) fick jag välja frukter först!


Sen, bäst jag satt där och åt min lunchlåda, så kom det ett stort paket från Comhem. Det innehöll hur mycket godis som helst!!


Och även där fick jag välja först. Nice nice!!

Idag var vi även två i kassan, så det var rätt lugnt trots att vi hade kö typ hela dagen. I helgen ska vi vara tre som jobbar i kassan så då räknar man med en hel del kunder.. Trots grisen (finansgrisen).

Det värsta grisen har gjort på mitt jobb är att dom har dragit in på mjölk. Man får inte längre nån mjölk till sitt kaffe/te. Fast frågan är väl om det inte är ännu värre att vi inte får nån julklapp i år?!! Taskigt!


Imorron har jag massor på mitt schema. Ska: hämta linser (om dom har kommit), gå en sväng på stan och titta efter en julklapp, städa hela lägenheten, börja packa, tvätta (om det finns nån tid) och lite andra grejer.

Nu ska jag lägga mig och läsa ut boken som jag har läst på typ 3 månader! Hejja hejja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0