Vem hade anat??

Nu har jag äntligen jullov!

Tentan gick precis som väntat skulle jag tro.

Efter tentan åkte jag till Sickla för att handla mat. Jag ska ju jobba nu sex dagar nästan på raken (är ledig på fredag) och måste alltså ha matlådor (är pank). Kom dessutom på att det är ganska tråkigt att ha samma mat nästan sex dagar på raken så jag var alltså tvungen att laga två olika rätter.

Nu, fyra timmar senare har jag lagat spenat- och mozzarellagratinerad köttfärscanneloni och kycklingwok med ris och kokosmjölk. (Jodå, jag kan verkligen om jag vill, det blev supergott alltihopa!)



Måste även berätta vad jag köpte mer där på Ica i Sickla.

Jag är ju inget stort fan av julen, alls. Jag gillar inte alla tvungna traditioner, typ att man ska äta viss mat bara för att, och umgås och ha det obeskrivligt mysigt bara för att, och köpa julklappar bara för att. Jag tror att det var år 2001 jag insåg detta, det var nog då vi för första gången valde bort julbordsmaten på julafton i min familj.
Sedan dess har jag ätit julbord, få se nu, en gång på en personalfest på Arnes (dvs mitt i sommaren), två gånger med jobbet (i år åt vi ju libanesiskt) och en gång julen för två år sedan eftersom jag då firade julaftonen hos Alex moster. Alltså fyra gånger på sju år, varav en gång mitt i sommaren.

Och seriöst, prinskorv och köttbullar, hur kul är det egentligen?
Och jo visst, vi brukar ha viss julmat hemma och äta typ lite skinka till frukost och så och det finns faktiskt saker jag gillar på julbordet. Jag insåg det idag när jag var och handlade! Så idag köpte jag med mig en leverpastej och, tro det eller ej, en kalvsylta (med tillhörande rödbetor) till mitt lilla hem!

Jag har verkligen alltid gillat kalvsylta, fråga mig inte varför.

För att fira in jullovet ser jag nu på Titanic, den är ju aslång! Kanske ska värma mig lite glögg också. Imorgon är det en helt vanlig jobbdag som väntar, dvs 9.30-21.30. I helgen däremot har hela Kista Galleria öppet till 22 så på söndag jobbar jag jättesent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0