7 stycken kvar

Nu är nyåret firat. Det firades med först ett halvt lamm i magen (pappsen och broren åt en halv ko var och mammsen låg hemma på hotellet och var paj) och sedan en drink på en irländsk pub. Därefter gick vi för att se fyrverkerier och andra firanden i staden. Först tänkte vi gå upp mot katedralen och gamla stan, men då gick alla andra nedåt så då gick vi ner mot floden och följde den bort mot gamla stan medan klockan närmade sig tolvslaget. Från två håll hörde vi nedräkningar (som vi inte förstod) och sen tutade några bilar och en polisbil lite stillsamt, men inga fyrverkerier syntes. Väldigt stillsamt nyår! Till slut på tillbakavägen fick vi se ungefär tre raketer.

Sen lämnade vi av pappsen hos mammsen och gick en runda i stan, inte så jättemånga ställen var öppna så vi gick till slut tillbaka till samma irländska pub, då var det lite mer folk där. Vi satt där ett tag och jag fick dricka två av mina nya favoritöl Desperado. Plötsligt började en av bartendrarna vara baröverkroppad och sen den andra också, precis samtidigt som Nisse var på toaletten, och sen började DJ:n spela "You can leave your hat on" och då började dom strippa på bardisken precis där jag satt, så jag var tvungen att backa lite och råkade nästan sätta barstolen på en transkille som ville titta närmre på bartendrarna.. Väldigt dramatiskt!

När vi varit där ett tag, typ fram till klockan 2, gick vi hemåt. Här i huset har dansarna som haft föreställning ikväll fest. Jag är som synes alldeles för förkyld och trött för att deltaga, men lillebrorn är på partajet.

För övrigt har vi åkt spårvagn idag och tittat lite på en stor park, men det var så kallt så vi åkte hem ganska snart. Och så har vi varit på en belgisk pub och druckit belgisk öl till lunch. På den irländska puben passade Nisse på att dricka en belgisk öl medan pappsen tog en Carlsberg. Bra jobbat!


Näe, nu måste jag verkligen sova! Är hur trott som helst. Först måste jag nog gå ner två trappor och kissa lite, det är det värsta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0