6 stycken kvar

Idag har varit en oerhört seg dag. Det är svinkallt i Le Mans, typ en minusgrad men jättefuktigt i luften så det känns mycket mycket kallare än hemma!

Lillebrorn sov till strax efter klockan 2, jag sov inte fullt lika länge, men nästan. Vid tre kom päronen hit och vi tog bilen (Emilianos) till tågstationen för att köpa biljetter till Paris imorron och för att tanka bilen som tack för att vi fått låna den. Sen käkade vi lunchmacka på ett ställe vid stationen och sen tänkte vi gå och se om dom hade nån film på bion som inte var VF (franskdubbad). Det hade de inte.

Så nu sitter vi här och har sett några avsnitt HF medan pappsen surfar från Nisses dator. Mammsen ligger och läser på hotellet. Nu har lillebroren somnat, han var ju uppe och festade till klockan 7 imorse (och smällde smällare utanför fönstret där jag sov klockan 5...). Snart ska vi väcka honom och gå och käka nåt.

Imorgon bär det alltså av norrut igen. Först tåget till Paris och sen går flyget nån gång på kvällen, kanske vid åtta, så imorgonkväll får jag sova i min egen säng. Jag längtar!

Det är kul för mina diffböcker att få se både Frankriket och Nyadal. Mindre kul att ingen brytt sig om dem på en dryg vecka. Men efter helgen blir det dygnetrunt-dejt med dem ett par dagar, inget jag riktigt ser fram emot..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0