2 stycken kvar

För en gångs skull är jag glad på SJ. De har nämligen en kampanj för priomedlemmar nu i januari, där man får köpa biljetter för 25 kronor om man är under 25 år. Jag är under 25 år och ville ha en biljett. Så nu har jag köpt en sån. På måndag åker jag upp till mor och far och stannar till fredag samma vecka.

Mammsen har fått permis från sjukhuset nu till på onsdag, men det verkar som att det är en elaking till tumör som hon har. Så nu hoppas jag att hon får operera bort den snarast!


Idag har jag börjat plugga diff, igen. Men det verkar som att nån inte vill att jag ska göra det när de visar Madicken och Föräldrafällan på tvn, samtidigt!!
Kan inte påstå att det går framåt, alls faktiskt! Har nästan förstått partialbråksuppdelning iofs, har försökt fatta det nu typ 4 år! Men jag kan nog inte använda det än. Dagens projekt är i alla fall kapitel 7, Laplace. Han och jag är som motpolerna på magneter, vi går liksom inte ihop, så jag har ägnat dagen (från klockan halv 12) till att försöka pressa ihop oss, men har än så länge bara räknat typ 6 tal (i början av kapitlet, dvs basic (inte såna som kommer på tentan)) med hjälp av facit.


Det börjar dra ihop sig i min nedräkning här i bloggen. Jag har börjat med förberedelserna lite smått idag, hihi! Nästa inlägg blir det sista i nedräkningen, spännande va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0