Vet du vad du är Madicken??

Det börjar på P, men jag kan bara säga det i garberoben.. :-P


Nu har jag nyss vaknat. Ska åka till skolan och plugga diff hela dan. Ska komma ihåg att ta med mig BETA idag. Leiphii frågade mig igår om jag kunde lösa diffekvationer utan beta och om jag kan primitiva funktioner i huvudet. Ska jag vara helt ärlig hade jag helt glömt bort att det ens fanns nåt som hette primitiva funktioner! Det skulle vara riktigt nice att ha sin Amelia lite färskare i huvudet. Det är ju trots allt typ tre år sen jag läste den... Måste hitta nån smart tvåa att plugga med.

Kommentarer
Postat av: mammsen

Alltså - på fullt allvar: Jag betraktar mig som en förhållandevis allmänbildad person, men jag förstod verkligen INGENTING av vad du skrev.... Måste bero på att min vardagsvärld är väldigt långt från din... Primitiva funktioner betyder nåt helt annat i min värld. BETA? Rödbeta? Amelia - vad har hon med detta att göra? Frågorna hopar sig! Fascinerande!!

2008-09-11 @ 15:17:29
Postat av: Junior

---

Primetiv funktion är den funktion som beskriver ytan underen funktionskurva på ett generellt intervall.

BETA är Råde-Westergrens formelsamling som är det enda hjälpmedel som tillåts vid högre studier i mattematik på KTH.

Amelia är förkortningen av Analytiska MEtoder och LInjär Algebra, vilkket är de två första mattekurserna M, P, Bd, I, och T läser på KTH.

---

3 år sedan det är ju ingenting jag har ju läst den kursen så länge...

2008-09-15 @ 18:03:07
URL: http://www.metrobloggen.se/MaskinJunior
Postat av: Junior

Hittar du ingen smart tvåa så finns det två sänken från m-03 som försöker bli av med diffen på lämpligt sätt.

2008-09-16 @ 13:06:54
URL: http://www.metrobloggen.se/MaskinJunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0