sjutton timmars sömn, tackar tackar!

Nu har jag sovit i sjutton timmar. Först sov jag från fyratiden nånting och vaknade vid 23.30 ungefär. Gick upp och tog ut linserna och borstade tänderna och gick sedan och la mig igen. Somnade vid 00.30 och sov till 10.

I alla fall. Det hela började i onsdags när vi först åkte och handlade mat och sen åkte ut och lagade samma mat till närmare 250 pers. Såklart var det brudarna som hamnade i köket, men det gjorde inte mig nånting alls, jag trivs mycket bra där och är något av ett kontrollfreak som vill ha fingrarna med i allt som serveras. I slutet av kvällen hade jag stekt 10 kg fläskfilé och många kilo grönsaker och hade hela kroppen fylld av stekflott.
Dagen efter åkte vi ut igen och jag räknade till att jag stod i köket 17 timmar i sträck (och stekte 20 kg fläskfilé till), sen var jag rätt trött. Har för mig att jag bloggade lite då medan jag satt uppe och tog igen mig. När alla åkte hem vid 7-tiden på morgonen fick vi äntligen sova. Sov knappt 6 timmar och sen drog det igång igen. Som tur var så var nästan all mat klar då så vi kunde ta det ganska lugnt innan alla kom.
Efter sittningen klockan 2 (på natten) satt jag badvakt en halvtimme och sen blev jag utsedd till chaufför dagen efter och fick därför äran att gå och lägga mig några timmar. Sov asdåligt men fick i alla fall sova 2 timmar ungefär.
Igår skulle vi då städa. Alla utom jag och två till hade då varit vakna hela natten och var supertrötta, och vi som hade sovit var nästan lika trötta vi. På grund av all trötthet gick städningen i slow motion men till slut blev vi klara. Såklart (eftersom vi åkte i minibussen) fick vi åka sist och två gånger och ännu mera fram och tillbaka för att vi glömde en massa grejer i tröttheten så strax innan klockan 4 kom jag äntligen hem. Förstår verkligen inte hur jag överlevde bilfärden fyra gånger genom stan! Hon som satt bredvid mig satt och pratade och somnade mitt i meningar, så då fick jag i alla fall skratta.
På tal om att skratta. Så mycket som jag skrattade i fredags vet jag inte när jag skrattade senast!! Tänk vad trötthet och gemensam irritation kan göra! (Varför skratta med nån när man kan skratta åt nån??)

Nu är ju frågan vad jag ska göra idag. Jag borde plugga diff och jag borde tvätta och städa. Tvättstugan kan jag kolla om den är ledig klockan 1 och diffboken har jag inte orkat leta reda på än. Dessutom är jag för trött för att börja plugga. Kanske ska sova nån timme till... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0