diff, data och saft

Jag ska ju läsa diff i höst. Igen. Läste ju den kursen för två år sen, men den gick inte så himla bra då. Jag är ju rätt kass på matte och dessutom hade vi en väldigt dålig lärare, man hörde inte vad han sa och så suddade han tavlorna jättedåligt så man såg inte vad han skrev, och så är ju ämnet svårt också om man inte är ett mattesnille. I år läser inte M och P kursen tillsammans, så jag var såpass smart att jag gick på M:s föreläsning igår för att checka läraren. Han visade sig inte vara så bra, så det var då jag skrev de där enastående kompositionerna som aldrig framfördes. Idag var jag på P:s föreläsning. Aptrött var jag, som vanligt den tiden på dygnet, men jag somnade inte, läraren var grym! Jag fattade vad han pratade om! Och han gjorde liksom det svåra enkelt! Det kändes plötsligt inte som en omöjlighet att klara diffen ändå! HURRA!

Frågan är nu bara hur det ska gå med tanke på att jag kommer att missa resten av veckans lektioner..? Får försöka plugga på söndag om jag inte är helt död då. Jag har liksom lyckats hosta bort hela rösten nu, det är ju inte så himla kul. Speciellt inte med tanke på att vi ska spela spex till veckan.


Eftermiddagen och kvällen har i alla fall ägnats åt en hel del dataarbete och andra förberedelser inför veckoslutet. Jag har även kommit på hur jag ska klara av att hålla mig vaken alla de många timmarna i sträck som jag trots allt måste vara vaken nu. Och så har jag fått vara rätt nördig på det där sättet som jag kan vara ibland. Jag fastnade liksom i arbetet vid tretiden och glömde helt bort att äta middag, och nu börjar det ju snart bli läggdags, bravo.


Nä, jag kanske ska ta och leta reda på min gamle vän Cocillana och lägga mig och försöka få åtminstone en ordentlig natts sömn den här veckan.

Förresten, jag köpte saft häromdagen. Fun Light Darling Rhubarb. Ska kasta hela flaskan, den var verkligen asäcklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0