Hotellet öppet igen

Idag har jag inte gjort så mycket, men ändå har det varit en riktigt händelserik dag. Den började klockan 06.45 när väckarklockan ringde. Jag snoozade såklart, men sen klockan 06.47 ringde telefonen och som den vänliga hotellvärdinna jag är så svarade jag och släppte in mina gäster. Sen var det ju för sent att somna om så jag segade mig upp och åkte till skolan. Där var det ju diff-ks som stod på schemat. När jag kom till salen stod det på tavlan att man inte fick lämna salen förrän klockan 10! Min plan var ju att gå dit, titta lite på skrivningen och skratta lite inombords och sen gå därifrån och gå på civilis som skulle börja klockan 09.30. Så alltså stod jag inför ett dilemma. Sitta kvar och inte kunna nånting och missa civilis eller strunta i KSen och gå och hjälpa till och duka fram sillen och hinna vara med på hela civilisen. Behöver jag säga vad jag valde?



Sill, nubbe och cider till frukost, det är ju faktiskt inte varje dag.

Sen var det städning som gällde, det gick rätt snabbt och vi var klara runt lunchtid. Då åkte jag och Adeliina in till stan. Min plan var att åka köpa ett par fingervantar men jag kom hem med en grå kjol, en rosa tröja och ett par mörklila benvärmare. Bravo Lisa!

Sen blev vi tvärtrötta och åkte hem. Här hemma väntade brudarna och även Mr. Stiff och vi spelade lite Wii (vi Wii Fittade). Efter en stund åkte Stiffler hem och jag sov en stund, brudarna duschade för första gången på en vecka ungeför (det är smutsspår på mitt duschgolv) och sen gick vi ner och köpte mat, ost och vin. Nu är maten uppäten och vi är mätta men snart ska vi äta ost. Mums!

Ohh, just det, vi har tvättat också. Tänk vilken service! :-P

Kommentarer
Postat av: Junior

Jag kuggade KS:en, men jag börar inse at detta är en "lära sig tentatalen utantill"-kurs en sån där meningslös kurs som jag aldrig kommer att klara,

2008-09-16 @ 08:41:49
URL: http://www.metrobloggen.se/MaskinJunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0