kaka och jobb

Ännu en händelserik dag i livet har passerat. Den började såklart med en lång morgon i sängen (dvs ingen diff-övning klockan 8). Sen åkte jag in till skolan och kollade lite grejer i datasalen innan det var lunchtajm. Åt supermycket mat och sen var det bakgruppsmöte och firande av ettårsdagen som gällde (vi firade Adeliina lite på 22årsdagen också förstås). Skokartongen jag hade lagt kakan i vägde säkert 5 kg så jag gjorde mitt bästa att bjuda bort alla kakorna och lyckades till slut!

Efter kakorna satte vi oss och tog en kopp te i Brazilia. Fia var hemma från Holland så det var kul att höra hur hon hade det där nere! Just då hade jag minst lust i hela världen att sätta mig och plugga diff så jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Skulle jag åka hem skulle jag ha varit tvungen att städa hela lägenheten innan jag hade kunnat börja plugga så det var ju ett alternativ, dock inte så lockande. Vad återstod då? Sitta och snacka bort en hel eftermiddag är ju kul men inte så produktivt.

Bäst som vi satt där kollade jag mobilen och då hade jag ett missat samtal från jobbet. Skulle precis till att ringa upp när jag fick ett sms från jobbet också, de ville att jag skulle komma in och jobba både idag och på söndag. Ja, där var ju det löst, vad jag skulle göra hela eftermiddagen alltså! Dessvärre fick jag som vanligt inte tag på dem när jag ringde, men jag åkte ivf hem och ringde alla möjliga nummer för att bekräfta att jag kunde komma. Efter typ 2 timmar fick jag kontakt och åkte och jobbade. Tackade även ja till att jobba på söndag. Ska på avskedsfest för Gustav på lördag, men 12 timmars 100% OB är inget jag har lust att tacka nej till just nu.
Det är för övrigt helt och hållet kaos på jobbet just nu. Dom har ju anställningsstopp och så har det slutat en massa folk så dom har kris hela tiden, så det blir nog rätt mycket jobb för mig framöver. Mailade dem ju igår om att jag vill jobba från slutet av oktober, det var därför dom hörde av sig idag, oklart om dom missade det där med oktober.. :-P

Nu ska jag sova. Imorron är det diff som gäller hela dagen, tror jag (har inte kollat kalendern än). Tackade i alla fall nej till jobb imorron för jag MÅSTE verkligen plugga då!



Just det: Jag var också där då...

Kommentarer
Postat av: Junior

mm OB är trevligt, jag räknar det till jobbet är färdigt, fyra dagar kvar nu...

2008-09-18 @ 23:18:08
URL: http://www.metrobloggen.se/MaskinJunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0