baka baka liten kaka

Åh, jag borde göra såna där spännande förändringar oftare! Tack så mycket för alla fina ord! :)

På tal om förändringar borde jag fortsätta med dem nu när jag väl har börjat! En förändring som jag verkligen borde göra är att byta musik i telefonen! Har tänkt göra det sen innan sommaren ungefär, men fortfarande inte kommit mig för, så just nu är det rätt tjatigt. Fast det förstås, texten till refrängen i första låten på spellistan tillika första låten på andra skivan tilltalar mig för tillfället. Fast jag ska ju släppa det dära så det får nog bli ett byte. Talbok igen kanske?

Imorgon fyller Adeliina år och det gär även vår bakgrupp! Bakgruppen fyller ett år och det ska förstås firas! Jag har bakat en kaka (som blev två stora kakor) som jag aldrig har testat att baka förut. Det kan vara världens mest kaloritäta (flest kalorier/kubikcm) kaka och den går med fördel även att köpa på Bakfickan i Kramfors. Kan förstås inte avslöja vad det är för kaka förrän imorron, för att vissa som läser kommer ju till mötet :)


För övrigt har jag haft en rätt händelserik dag även idag. Hade hela tre brudar på besök över natten och sov mycket gott när J smög sig iväg till jobbet. Nån halvtimme senare började min väckare att ringa. Typiskt! Snoozade väl 20 minuter eller nåt men sen gick jag upp. De andra två brudarna skulle ju iväg till sitt tåg och jag skulle till skolan.

I skolan var det beslutsteori-föreläsning innan lunch. SJUKT flummig kurs! Vem hade trott att man kan göra ekvationer av beslutsteori??

När jag kom till Smörjis för att värma min matlåda var det som vanligt jättelång kö. Ställde mig där en lång stund och när jag började närma mig microvågsugnarna skulle jag plocka upp matlådan ur väskan. Då var den borta! BORTA!! Jag måste ha glömt den på föreläsningen eller tappat ut den på nåt mystiskt sätt. Kanske en väsktjuv på tunnelbanan (grattis, en äcklig matlåda till dig). :-P Så då fick jag gå och ställa mig i Braziliakön istället för att köpa mat där.

Efter lunch hade jag håltimme så då satte jag mig i datasalen och fixade lite grejer. Ringde även till mitt jobb för att höra om jag kan få jobba mera, men då visade det sig att chefen var sjukskriven så jag skrev ihop ett mail till henne istället. Ska försöka få tag på henne nån annan dag och se om hon har sett mailet.

Sedan var jag på intervju för det dära som är lite spännande! Det gick väl sådär, vissa av mina svar är jag riktigt nöjd över medan jag är riktigt missnöjd med andra. Får veta i slutet av den här veckan eller i början av nästa om det blir nåt.

Och till sist var det diff-föreläsning. Höll på att somna på slutet men höll mig vaken tills de sista fem minuterna.

Efter skolan åkte jag till Skärholmen där jag handlade spännande saker på Lidl. Var såklart tvungen att gå till Coop också för att dom hade inte två av ingredienserna till kakan.


Så, nu är alla uppdaterade över min dag. Anteckna flitigt det som antecknas bör. Anteckna även att jag nog ska Wii-Fitta (så nöjd över mitt nya verb) lite nu. Ska även fixa det sista på kakan. Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0