snart snart snart

Undra om jag ska införa dagens fråga varje dag? Förmodligen inte. Men det jag har funderat mest på idag är fenomenet bygglåt. Jämt när det ska byggas nåt på KTH (kan inte uttala mig om andra skolor) ska det spelas bygglåt, dvs en superduperknäpp låt om och om och om i evigheter tills man har byggt klart. Fatta Quarnevalen när vi byggde i en vecka!! ("Där träffa jag Ester, och mitt hjärta sa bom...". Gissa varför en av kattungarna som föddes på Quarnevalsdagen fick heta Ester?!!)


Ett konstaterande jag gjort under dagen var att jag tagit helt fel skor. Dvs de dyraste och skönaste som jag senast idag önskade att de också skulle hålla i 10 år (precis som mina sneakers som slängdes i våras). Men förhoppningsvis så var färgen vattenlöslig...


Det var lite spännande att åka hem ikväll också. Fasligt liv på tunnelbanan. Ett gäng ungdomsmänniskor satt och skrek och stojade och en gammal gubbe satt och svor högt åt dem för att de skulle vara tysta. Ungdomsmänniskorna tyckte att vi såg ut som idioter, mycket märkligt det där! Annars brukar alla säga att vi är fina, fast det är oftast tanter som säger det. Igår däremot blev jag tagen för trafikvärd på tunnelbaneperrongen. Som sagt, mycket märkligt!!!


Nu ska jag sova så det blir imorron nån gång för det kommer att bli grymt!! Fast sen blir det lite tråkigt också, när man ska försöka ta sig tillbaka till det normala livet! Det kommer att bli så tomt!
Nä, sova. bye

Kommentarer
Postat av: Junior

Ska bli spännande att se vad ni har byggt, och det där med bygglåt. Det är ett fenomen på alla högskolor. Men Maskin och KTH har lite bättre smak och väljer inte jobbiga låtar som "Rosa Helikopter" som Cortegen gjorde ett år.

2008-09-13 @ 17:22:27
URL: http://www.metrobloggen.se/MaskinJunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0