en bomb till

Nu är jag åter hemma igen. Det blev lite senare än vad jag hade tänkt, men det var mycket trevligt så det var värt det.

Kvällen började med att jag mötte upp två kusiner och ett kusinbarn för en middag på Thaibåten. Kusinbarnet var först lite nyvaket och stillsamt men kom snabbt igång och sprang nerför en backe och sjöng och stojade på restaurangen. Sedan gick hon och hennes moster på en upptäcktsfärd och den ömma modern förmanade henne att se men inte röra. Istället var det mostern som rev ner och trampade sönder saker. Hihi
Jag åt en hel fisk som var ångkokt med en massa vitlök och lite annat gott gojs, supergott var det! Och efter maten följde jag med hem till den ena kusinen på en kopp te, det var ju superkallt ute (jag hade vinterjackapremiär ikväll!)

Sen när den festen började spåra så drog jag vidare till nästa. Kusinbarnet var då lite övertrött efter alla Mamma Mu-sånger och hade dessutom ont i det vänstra örat, fast det högra.

Så då drog jag norrut, närmare bestämt till Mörby. Där hade Marie inflyttningsfest i sin nya superfina lägenhet. Av någon anledning blev det en ganska uppdelad fest med tre läger, vi var KTH-nördgänget som satt vid bordet och pratade nördiga saker och vek båtar och annat av daimpapper (som även sjösattes senare). Jag har nog aldrig haft så nördiga diskussioner. Galet. Men det var kul också, jag var nog lite för trött för att vara social (med nytt folk) tror jag.

Nu ska jag sova till klockan 11, sen ska jag städa (igen) och gå en sväng på systemet. Sen händer nånting och sen ska jag på middag.


Nu en vecka senare har min skorpa på brännsåret har börjat lossna på vissa ställen, men det vätskar fortfarande så jag vågar inte pilla loss den hur gärna jag än skulle vilja. Eller, det är inte skorpan som har börjat lossna, det är det döda skinnet som skorpat ihop sig på huden. Där skinnet har lossnat har det också bildats skorpa, men den sitter fast fortfarande. Måste låta bli att pilla!!!

Sova var det. Bye

Nej just det, jag måste ju visa den roliga skylten som satt i Maries hiss:

"Vid åverkan mot locket sprängs säkringen och hissen stannar"

Snacka om hot! Man blir ju sugen på att åverka bara för att se hur pass mycket det sprängs, om det är som en liten poff eller blåser den ut lägenheterna runtomkring också?


Åh vad jag längtar tills jag kan köpa en ny mobiltelefon, som ni säkert förstår av bilden. Största kravet på min kommande mobil är autofokus!

Kommentarer
Postat av: Junior

Allt du behöver är en sårskruvmejsel, eller en MacGyver-fickkniv.

2008-11-02 @ 21:27:35
URL: http://www.metrobloggen.se/maskinjunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0