nintendotumme mm

Igår lånade jag ut min Wii-bräda till min kusin. Han skulle recensera ett spel och behövde en sån då. Jag fick i utbyte låna Mario Kart, vilket jag precis provspelat. Hur kul som helst! Jag har suttit och skrikit och gapat åt de andra små bilarna! Och jag har fått en klassisk Nintendotumme, kan typ inte röra den som jag borde.. :)

Min kära papps har idag även bokat en biljett till mig. Så den tredje mars bär det iväg till varmare breddgrader i tre hela veckor! I början var det tänkt att jag och farmorn skulle åka ner till fastern i Israel den tionde och vara där i två veckor över farmorns 80-årsdag, men nu åker jag och farmorn ner redan den tredje tillsammans med mammsen och pappsen och en annan tant ( :-P ) och sen åker dom hem den tionde och jag och farmorn stannar kvar två veckor till. Så nu måste jag verkligen spara pengar så jag kan köpa glass på stranden!

I övrigt: Snön ligger kvar. Jag har jobbat hela dagen. Var på superbra humör hela förmiddagen på grund av snön (de som hade kört till jobbet var inte lika glada efter att ha kört 50 på motorvägen). Det var riktigt mycket folk i gallerian för att vara helgen före löning. Men bäst av allt, jag hade fått en ny kamrat på jobbet! Han heter PED (om jag inte minns helt fel) och är en kortläsare! Jag behöver alltså inte längre ta leg på alla kortköp utan folk kan nu själva dra sina kort och knappa in sin kod. Äntligen! Säger vi! Men det är ju lite tråkigt också, tycker jag som är väldigt road av datum och födelsedagar, nu får jag ju inte veta hur gamla folk är längre! Och värst av allt, det var en "kändis" där och köpte en stereo, men jag vet ju inte när han fyller år nu.. :/

Dessutom fick vi tårta av nån outgrundlig anledning idag. Varför är det aldrig nån som tar rosen om det finns en? Jag gör alltid det! :-P Är det ofint eller vad? Jättetöntigt att bara hålla på att skära runt den och fjanta sig!

Jag håller på att bli jätteförkyld också, så idag har jag nyst och vräkt i mig frukt! Ska sova nu så jag slipper bli mer förkyld!


Gonatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0