upprörd!

Idag jobbade jag bara till klockan 21. Fatta vad skönt att komma hem en halvtimme tidigare! Helt fantastiskt! Då hann jag in på affärn och köpa lite kvällsfika (dom stänger typ 5 minuter innan jag kommer till Liljeholmen annars).

Jobbade ju dessutom bara från klockan 14 så det var en riktigt soft dag. Inga otrevliga kunder utan mest bara söta. Sötast var nog två tjejer som hade i läxa från sin SFI-klass att se en svensk film så jag hjälpte dem och visade vilka filmer som var svenska. Det slutade med att de valde 'Min store tjocke far'. Hoppas att de gillade den! :)


För övrigt är jag en aning upprörd just nu. Inte bara för att en av mina grannar redan satt upp en adventsljusstake (jag är ju inget stort fan av julen..) utan för att Eniro ändrat sin världskarta. Man är ju van att den ser ut som den ser ut på hitta.se, dvs så här:


Men på Eniro ser det numera ut så här:


Ursäkta?!


Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra på dagen. Har inget inplanerat. Kanske borde tvätta lite eller nåt, har egentligen inte så mycket smutstvätt, men nästa vecka är jag bokad varenda kväll. Borde verkligen försöka sätta igång med mekanikplugg i alla fall. Vet inte om jag ska ta mig till skolan eller om jag ska sitta hemma, vore ju nice att va hemma lite för när var jag det sist? Kanske borde ta en tur till Willys och storhandla lite också.
På kvällen ska jag i alla fall på en liten tillställning för Armadavärdar, det blir nog kul! På tal om Armada insåg jag idag att jag borde ha anmält mig till kryssningen igår. Det gjorde jag inte, så nu är det för sent. Skulle precis till att flirta till mig ett jobbyte när jag upptäckte det. Men sen insåg jag att det kanske är lika bra att jag inte åker för jag måste faktiskt ta det lite lugnt nån helg! Satt och pratade med en kollega om det på tunnelbanan hem, han kände sig så gammal och orkar aldrig festa längre, men han är bara ett år äldre än mig. Kom fram till att det nog beror på att jag nästan uteslutande umgås med folk som är yngre än mig själv (han umgicks bara med 30+:are). Då undrar man ju när det slår tillbaka och jag plötsligt börjar känna mig 2000 år gammal....


Imorse försökte jag sätta igång mitt nya sparande. Öppnade först ett nytt sparkonto, men sen krånglade allt ihop sig och jag fick inte till det, så trots att jag har handlat på kort idag har jag inte sparat några kronor. Ska göra ett försök till innan jag går och lägger mig.


Helen, jag såg din kommentar nu. Kul att höra från dig, hör av mig till dig imorron! :)

Kommentarer
Postat av: Ludde

"This is an outrage!!!"



Det är ju verkligen förjävligt! Jag menar OK om de skulle ha plockat bort det, men det är inte OK att skriva Danshögskolan över hela skiten! Värdelöst!



Och ja jag har jobbat med enbart 30+ människor, och efter ett tag så kände även jag mig stört gammal. Mitt botemedel var att jag sa upp mig och började plugga på kth! Lisa vi är inte gamla, bara mer erfarna!

2008-11-06 @ 23:02:51
Postat av: Ludde

Har skrivit till eniro och klagat... Hoppas de ändrar!



//Ludde

2008-11-06 @ 23:12:54
Postat av: Lisa

Bra där! Hoppas dom skärper sig!

2008-11-06 @ 23:43:37
URL: http://melajjza.blogg.se/
Postat av: Junior

De kanske ska lägga ned maskinteknik? Jag menar har vi sökande så det räcker? Incitamentssystemen för att bedriva utbildning styrs ju bara av hur många studenter som väljer utbildningen och hur många som blir godkända, ingen av de två verkar vara parametrar som premierar maskinteknik/design och pruduktframtagning.

2008-11-11 @ 21:28:15
URL: http://www.metrobloggen.se/maskinjunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0