Tänk att vara en besiktningsman!

Tvättstugan var bokat så jag bokade in mig på nästa tid, kommer inte att hinna tvätta så mycket då eftersom jag har bestämt att träffa Adeliina på skolan innan tvättiden är slut.

När jag stod och väntade på hissen ner i källaren kom en granne ut och satte upp en skylt på sin dörr, han påminnde mig om att den stora besiktningen var idag. Det hade jag helt glömt bort! Trodde att den var nån dag nästa vecka (hade tappat bort lappen i röran i hallen...). Så då blev det lite panik! Plockade upp all tvätt som låg på golvet och skulle precis plocka fram dammsugaren (har fortfarande chipssmulor sen förra helgen på golvet) när det ringde på dörren. Vad skulle jag göra? Var ju tvungen att bjuda in honom till mitt stökiga hem. :/ (Gillart inte!)

Nåja, lägenheten verkar inte vara på väg loss efter alla sprängningar i våras och somras i alla fall och han sa att jag får bo kvar! Hurra!


Men tänk vad kul att vara besiktningsman! Gå runt och få se hur folk bor och titta efter sprickor i väggen hela dagarna! Jag skulle gilla det jobbet tror jag!

Kommentarer
Postat av: Junior

Då är det bara att plugga in "Paris Lag" i hållf-bibeln och söka sig till DNV, ÅF, eller Inspekta.

2008-11-21 @ 16:30:08
URL: http://www.metrobloggen.se/maskinjunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0