söndagstankar

Idag har jag jobbat. För nån vecka sen ungefär fick vi en ny tv på spelväggen rakt framför mig som visar en trailer till ett nytt PS3-spel. Volymen på denna tv går inte att ändra och den är väldigt hög, från där jag sitter låter den nästan lika högt som jag brukar ha radion och denna tv är alltså kanske 15 meter bort. Den låter med andra ord ganska högt den här trailern. I slutet av dagen tog jag tid att den var åtta minuter lång. På en tolv timmars arbetsdag med en timmes lunch och en kvarts rast hinner man då höra trailerns ljud åttio och en halv gång ungefär. Det kan inte vara okej ur arbetsmiljövänlig synpunkt? Man kan förmodligen bli psykiskt störd för mindre!!!


Den här dagen har varit rätt bra för att vara en söndag (de brukar ju vara rätt bakissega). Jag har mest lekt på jobbet. I början av dagen satt jag däremot och kollade på nya kurser inför våren. Hittade två som jag även valde. Det blev en kurs i retorik som går över hela terminen och en kurs i projektledning som går i period två, så det blir även en rätt lugn vår för mig, vilket känns riktigt nice! Känns som bra kurser som är bra för mig också!


Jag har funderat på en grej. Det finns väldigt många killar/karlar/män som, när man säger hejdå till dem i kassan på jobbet, inte säger något utan bara blinkar mystiskt med ena ögat. Hur töntigt är inte det??!! Undra vad dom vill med det? Och undra vem det funkar på?


Imorgon vet jag inte vad jag ska göra. Dom frågade om jag kunde jobba men då sa jag att jag skulle iväg på en grej klockan 5 (kören, yey) och dom ville ha nån som kunde jobba hela dagen. Men sen funderade jag lite på det och på min blivande telefon och insåg att jag måste jobba minst fem dagar extra den här månaden för att jag ska kunna köpa den nästa månad så jag sa att jag kunde jobba om det behövdes. Men då hade dom redan hunnit ta in en annan, men han skrev upp att jag kunde om det skulle va nån fler som är sjuk, så ikväll blir det nog inte så sent för min del om dom ringer imorronbitti.


Tror inte det var nåt mer nu. Ska lägga mig i sängen så fort jag torkat håret och se lite HF. Häromkvällen såg jag den absolut bästa scenen någonsin i den serien, har sett den säkert 15 gånger och skrattat lika mycket varje gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0