lång dag

Idag har varit en ganska oproduktiv dag för min del. Men den har varit lång och väldigt social.

Dagen började med att jag åkte in och mötte den lilla broren med den stora packningen vid skolan. Han var sen och inte jag! (Det brukar vara tvärtom i vårt syskonförhållande!).. Vi käkade lunchmat till frukost vilket var mycket mumsigt. Därefter byggde jag ihop halva min legobil. Sedan styrde han sin kos söderut mot Frankriket medan jag styrde stegen norrut mot Maskin. Där uppe träffade jag på två gamla klasskamrater (tråkigt att jag inte har nån egen klass längre!) som skulle käka lunch, så jag sympatiåt lite mer av min pastasallad (hade ju fortfarande inte ätit upp hälften) och sen hade vi bakgruppsmöte. Därefter var tanken att jag skulle börja på att cadda min lilla lastbil. Dessvärre var det datalab i alla datasalar så jag tänkte istället sätta mig utanför och mäta upp alla delar som jag skulle cadda men istället blev jag uppraggad att spela pingis. Dessvärre var pingisbordet upptaget så vi satte oss och fikade bort en dryg timme istället tills pingisbordet blev ledigt. Sen spelade vi två olika flerpersonerspingisspel (<-- wow, långt ord!) varav jag förlorade alla (kom inte sist i alla men nästan). Sjukt dålig på pingis, men det var rätt kul ändå. Sen gick pingisgrabbsen ner för att köpa nåt att äta, men jag hade ju fortfarande en halv pastasallad kvar så jag satte mig i en datasal och åt upp den. Efter det var det bara en knapp timme tills SM skulle börja, så då var det ingen mening att börja på caden, så istället satt jag där och mailade lite tills mötet började (SM = Sektionsmöte). Och nu är jag alltså hemma, åtta timmar senare (senare än mötets början alltså, inte sen frukostdejten..).
Men spännande var det med alla val (garanterat mycket mer spännande än i Amerikat), shit vad jag inte kunde bestämma mig, hann ändra mig säkert 20 gånger på samma val! Till slut körde jag på en känsla och klottrade ner namnet på lappen innan jag hann ändra mig igen.
Och shit vad jag skrattade åt Paula som jag satt bredvid, hon hittar på rätt många knäppa saker! Dessutom byggde jag ihop andra halvan av legobilen, lego är kul!


Nu måste jag verkligen verkligen sova. Imorron ska jag jobba hela dagen och sen på kvällen ska jag till en bakgruppskamrat och baka lite.

Kommentarer
Postat av: Ludde

Jadu Lisa! Det är ju alltid känslan man ska gå på! Hoppas du iallafall hade ett ganska så roligt SM, annars så har jag verkligen misslyckats, eller nåt :-)



//Ludde

2008-11-05 @ 06:56:01
Postat av: Lisa

Ja, det var ett mycket roligt SM, mitt roligaste hittills (dvs roligare än det förra) :) och det inte bara för att Paula var i toppform!

2008-11-05 @ 08:00:57
URL: http://melajjza.blogg.se/
Postat av: Junior

Den andra Lisa såg skepptisk ut när jag singlade slant om vem jag skulle rösta på.

2008-11-05 @ 22:14:18
URL: http://www.metrobloggen.se/maskinjunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0