Huså Lokaltrafik

Nu är jag hemkommen efter tolv timmars jobb och ett antal timmars fest. För min del blev det en väldigt lugn fest, men att åka från längstbortersta buschen i Sollentuna tar ju ett ganska bra tag. Tre bussar med 25 och 18 minuters väntan mellan varje, inte helt kul i kylan! När jag väntade på sista bussen hade jag inte nåt sällskap heller men hittade som tur ett öppet 7/11 så jag kunde köpa lite varm choklad för att värma mig.

Men först jobbet. Idag har jag faktiskt jobbat riktigt mycket på mitt jobb. Inte mycket i fråga om tid, men jag har gjort många saker! Jag har packat upp miljarders nya varor och städat i film- och spellådorna och kört bort två lass med tomma kartonger och nästan inte suttit still alls (vilket jag brukar göra, men på helgen kommer det ju inga nya varor så det är ju en rätt bra ursäkt). Jag hade en kund (tant (kärring)) som var hur jobbig som helst, var nära att gå in i rummet bakom och skrika högt litegrann när hon hade gått för att hon var så irri. Men som tur var så hade jag många trevliga också. Roligast var nog tanten (inte kärring) som frågade om mitt brännsår (ugnen) på armen, det har ju bara en liten skorpbit kvar nu och är väldigt rosa på resten. Hon frågade vad det var för nåt, om det var nåt nytt moderiktigt plåster som jag hade. Ehh, jaa, såklart...

Och sen efter jobbet åkte jag först en buss till Sollentuna station, det tog runt tio minuter. Där fick jag vänta i nästan en kvart så då köpte jag en korv (åt ju trots allt lunch klockan 1). Sen kom nästa buss, den tog typ 25 minuter!!! Och då stannade den nästan inte på vägen heller. Får man fortfarande säga att man bor i Sollentuna om man bor där? Det är ju nästan lika långt som mellan Nyadal och Nordingrå (i tid)! Galet!

Framme på festen (bakfest) hade det bakats Obamakaka. Supermumsig! Sen bakades det även blåbärspaj med Obamasås. Det skålades också för både Obama och Staten (och vissa andra, men mest för Obama). Sen spårade det hela ur en aning och urartade i först ett litet ägg-krig och sen ett rätt onice Obamasås- och blåbärspajkrig. Jag fick håret fullt av sås och hela huset var fullt av blåbärspaj. Sjukt osmidigt. Så då städade vi lite, vissa av oss. Sen var det ultimate fighting-uppvisning på övervåningen. Det förstod jag aldrig, men det blev nog ganska roliga bilder. Det var inte helt nice när dom ultimate fightades på min arm, det gjorde ont!

Förresten, minns ni att jag berättade om att jag hade köpt ett par jeans? Jag har kommit fram till att jag och jeans inte är nån bra kombo! Egentligen ska man ju vänta så länge som möjligt med att tvätta dem första gången, men det var kört redan första kvällen för mig (brännässelbrottning i slutet av oktober liksom). Idag har jag använt jeansen för andra gången (har alltså tvättat dom en gång redan) och nu har jag fått dem nerkletade med ägg, Obamasås och blåbärspaj. Nej, leggings ska det va, då händer inte sånt!

Sen åkte några av oss alltså hem. Jag promenerade även idag från Hornstull (gjorde det igårkväll också). Och även idag tänkte jag att det vore riktigt nice om det var som i Huså, med Huså Lokaltrafik, här i Stockholm!
För er som inte vet vad Huså Lokaltrafik är så är det ett ganska stort gäng röda sparkar som står utplacerade i Huså by och dem får vem som helst låna och ställa ifrån sig på nåt annat ställe när man är klar med dem.
Det finns ju visserligen såna där cykelstationer här i stan, men de är ju dels inte öppna på natten när man behöver en cykel som bäst, och dels så måste man hitta till en sån station när man har cyklat klart, sjukt osmidigt! Nej, istället föreslår jag sparkcykar (för sparkstöttingar är ju trots allt inte helt lätta att köra på asfalt), sådär en 400000 stycken som står utplacerade i olika gathörn. Så är det bara att plocka upp en i Hornstull och sparka över till Liljeholmen och lämna den där till nästa person. Supersmidigt! Och kul! Synd att jag har slängt min sparkcykel, borde köpa en ny!


Nu måste jag sova. Gissa om jag är glad att jag inte börjar 9.30 imorron. Och gissa om det kommer att kännas som en väldigt kort jobbdag eftersom jag bara ska jobba mellan 14-21!!! Hur skönt som helst ju! Mindre skönt att veckan snart är slut utan att jag har gjort nånting (känns det som, har ju varit både uppbokad och dubbelbokad nästan varenda kväll hittills...). Gonatten!

Kommentarer
Postat av: helen

lisafisa! jag behöver få tag på dig!!!

kan inte du smsa mig eller skriva till mig på msn

0701917747

[email protected]



hoowdie!

2008-11-06 @ 12:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0