hurra för fredag

Nu har jag nyss kommit hem från staden. Det var en ganska bra tid att åka dit vid klockan 1. Då var det relativt lugnt i butikerna, men efter tre insåg jag att det ganska snart är jul, och dessutom var det ju fredageftermiddag.

Jag började i alla fall min stadstur på Urban Outfitters där jag fann ett cherry flavored Carmex. Hur bra kan det bli?? Hittade även årets första julklapp som jag köpte, samt denna som jag inte köpte (trots att jag blev sugen).


Blev så lycklig över Carmexet så jag köpte lunch på Max. Har seriöst inte ätit där sen i somras när jag var där med nygifta Yoka med familj. Det är längesen! Sen gick jag en sväng i gallerian och hittade en jacka som var på halva priset som var billig redan innan. En sån jacka som man skulle ha haft idag istället för dunjackan. Men jag fick så svårt att bestämma mig så jag lät bli att köpa den. Och sen köpte jag en vit skjorta och ett vitt linne. Sen hittade jag det bästa av allt: En fransklänning! Jag vet inte hur länge jag har velat ha en fransklänning! Men även här fick jag så svårt att bestämma mig, så jag köpte inte den heller. HALLÅÅÅ!!!

Sen gick jag i lite fler affärer, köpte värmeljus hos Clas (kommer ju ändå aldrig åka till Ikea) och sen åkte jag hem. På vägen hem tänkte jag att "Nu var det längesen jag drack nåt senast", hade inte druckit nåt alls förutom ramlösan på Max, så jag gick in på Icat som ligger vid centralen. Där kunde man göra sin egen apelsinjuice, perfekt! Lite lyx måste man ju unna sig när man inte har shoppat nåt nästan alls! Och det var så gott så jag blev alldeles lycklig!

Och alldeles nyss fick jag ett meddelande från Colgate. Dom hade ju munvårdsmånad i oktober och lottade ut ett gäng gratis tandläkarundersökningar. Och jag vann en sån! Hurra hurra, äntligen ska jag ta mig till tandläkaren! Har ju liksom inte varit där sen jag fyllde 20...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0