en bajsig blogg

Vad gör man för fel när samarin smakar surt?
Jag blev konstig i magen igårkväll, inte kräksjuk men det finns ju andra håll det kan gå åt. Och nu kan jag inte äta nåt. Typiskt! Så jag tänkte att jag kan ju i alla fall dricka ett glas samarin, för det brukar lugna ner min mage. Men det smakar inte salt och äckligt som det brukar utan surt och ännu äckligare än vad det brukar.

Nu ska jag i alla fall klä på mig och åka nån smart stans, typ till Sickla, och se om dom har nån liten kofta som jag kan ha utanpå klänningen. Eller en glansig sjal. Hittade en sjal i garderoben som jag kan ha i värsta fall, fast man ser rätt tantig ut i den och det är inte riktigt den looken jag känner för att ha imorgon.
Eller så låter jag bli att äta och dricka nånting fram till imorgon eftermiddag så kanske jag blir så urvattnad att hela jag (inklusive bröst och allt) får plats i den röda klänningen. Fast nä, skulle inte tro det va! Vi kommer ju att få gratis fika hela dagen imorron, och golunch! Och så tror jag inte att det slutar så bra om jag inte äter på två dygn och sen dricker vin till maten imorron. Näe, dålig idé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0