dagens middag

Idag har varit ännu en slö dag i livet. Så skönt! Innan jag åkte på kören åt jag lite mat, ugnsstekta rödbetor och potatisar och korv. Detta var vid 4-tiden ungefär. Sen kom jag iväg till kören jättesent (surprise surprise). Jag är ju för tredje året i rad med i kören, och för tredje året i rad har jag även fått det ärofyllda upptraget att vara punchmeissterführer, dvs hålla reda på hur många minuter alla kommer sent och sedan kräva in pengar för alla sena minuter från alla. Förra året kom jag inte sent en enda gång, så jag kunde ju inte komma sent första gången nu! Därför fick jag kuta från tunnelbanan och kom fram precis 17.15, snacka om bra tajming!

Efter att ha övat nån timme började jag känna mig hungrig igen. Typiskt! Men vad skulle jag nu äta när jag kom hem? Hade ingen som helst lust att laga nån mat och var inte så sugen på nåt heller. Så istället för att äta middag gjorde jag nåt som jag aldrig har gjort förut, jag åt detta:


Men seriöst, jag kan typ inte ladda upp bilder, det tar flera år. Jag hade bilder på såsen också, dvs mammsens bästaste chokladsås. Detta var min middag. Jag har aldrig på över fyra år i mitt eget hushålle och på tjugo år hos mor och far ätit glass och chokladsås till middag. Idag har jag.

Kommentarer
Postat av: Yoka

Steka röbetor?

2008-11-11 @ 17:24:54
Postat av: Lisa

I ugnen alltså, inte inlagda då förstås utan färska: MUMS!

2008-11-11 @ 18:28:15
URL: http://melajjza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0