höga klackar

Idag satt vi (jag och Adeliina) alltså i skolan och pluggade. Riktigt duktiga var vi, trots att det var lördag. Men som vanligt blev det väldigt mycket snack och lite liten verkstad i det sällskapet. Fast det gjorde inte så mycket, jag hade ju inte gjort mer om jag hade suttit hemma själv.

När vi satt där började vi även planera kvällen. Eftersom att jag festade upp min veckofestkvot redan i måndags och eftersom att Sandra var på Kiss-konsert igår så var vi, tro det eller ej, inte helt sugna på fest. Men det är ju ändå väldigt tråkigt att sitta hemma en lördagkväll! Så vi bestämde oss för att gå ut och käka nåt billigt och sen äta glass och glo på lite folk.
Vi började även planera vad vi skulle ha på oss, det är ju alltid kul att få vara lite finklädd trots att man inte ska på fest liksom! Jag kom på att det var väldigt längesen jag använde mina allra finaste skor! Dom röda, med en blomma med glittriga stenar på, med klack. Mina princesskor helt enkelt (var faktiskt en tjej på jobbet som sa det om dom när jag precis hade köpt dom "Titta! Hon har princesskor!!") Så när jag kom hem åkte jag ner i källaren och letade fram dom. Har varit där nere tre gånger den här veckan och hämtat upp skor!

Titta så fina dom är!!



Dessvärre var det väldigt längesen jag gick i högklackat! Och dom här är inte ens särskillt höga, kanske 5-6 cm max! Men de få gånger jag går i skor med klackar brukar jag nog ha ett par cider i kroppen (fötterna) kom jag på. Det hade jag inte ikväll, och det kändes! Lyckades även med konststycket att trampa fast klacken i en vägbrunn.

Nåja, vi köpte mat på Max, satt i Kungsan och åt. Där kom en reggaesnubbe och sa att han gillade mitt linne som jag hade på mig. Han frågade om jag köpt det på Jamaica. Nej, på HM, svarade jag. Vi snackar typ rea när jag var 17 eller nåt, ett linne som har hängt med LÄNGE!!



Jag, 17-18 år, samma linne!

Sen skulle vi gå och köpa glass. Först tänkte vi köpa vid Strömbron, men där var allt stängt så vi gick ner mot Nybrokajen. Där började vi fundera på vad det är för människa som är avbildad som en uppvärmd staty utanför Dramaten och glömde helt bort det där med glassen för en stund. Smsade till pappsen men han visste inte. Sen kom vi på att vi skulle ta båten ut till Djurgården och köpa glassen där så vi gick upp mot den lägenhet Sandra ockuperat över helgen. På väg dit funderade vi på vad det egentligen var Birger Jarl gjorde. Smsade pappsen igen, fick dåligt svar. Smsade Yoka, eftersom att hon alltid var lärare när vi lekte med Barbie för tusen år sen och ALLTID berättade om Birger Jarl för sina elever (Barbiebarnen alltså). Men hon visste inte heller.

Uppe i lägenheten, som låg på 14e våningen väldigt centralt, kollade vi Wikipedia men fick inget bra svar därifrån heller. Men vi kunde i alla fall titta på den fina utsikten:


Man ser mitt hus där!

Där fanns även lite mindre trevliga prylar, använda kalsonger på golvet! Blärk!



Som tur var så hade Sandra använt dem, så lägenhetsinnehavaren hade inte lämnat dem där när han lämnade lägenheten.

Sen gick vi (observera att jag fortfarande gick i högklackat) till Slussen och tog båten därifrån. Sandra hade aldrig åkt djurgårdsfärja förut, så hon var lycklig som ett litet barn!


Hon lekte även Titanic med lite hjälp av Adeliina (fast det ser lite ut som att hon ska bli iputtad).


Sen fick vi äntligen vår glass. Mums! Tyvärr lyckades vi komma dit samtidigt som Grönan stängde, så alla åkte hem då. Inte riktigt läge att försöka komma med bussen med andra ord. Så vi gick. I högklackat. Fast här gick jag faktiskt barfota. Vi träffade även på en stackars tillfångatagen viking på vägen. Sandra konstaterade att han inte var tillfångatagen som sexslav.


Till slut var vi tillbaka på Nybrokajen och vid Dramaten och kunde själva kolla in den uppvärmda statyn. Det var ju självaste Flora ur min favoritfilm! (Margareta Krook)


Så vi klappade henne på magen och på näsan, som så många andra också gjort.

Sen traskade vi upp till Centralen igen och dreglade lite över den stängda Ben&Jerrys-kiosken (lång stund) och sen åkte vi hem. Jag kände mig precis som dom där brudarna jag annars brukar skratta åt på lördagkvällarna. Dom som går i helt fel skor och har ont.

Påminn mig om att aldrig mer ha höga klackar när jag är nykter!

Kommentarer
Postat av: Papps

Va bra att du kände igen Margareta K. Hon fanns inte där på 'min' tid i huvudstaden. Ha en skön söndag. Jag börjar min dag på Klinten, spelar senare m Lena Stompers i Skadom

2008-06-01 @ 07:11:01
Postat av: Sivan

Lisa. det är typ hundra grader här idag. och då överdriver jag inte alls, typ bara med 70 grader. STÖRT VARMT. Jag pluggar ute på balkongen, jätteskönt. Bra att du kommer i helgen, vi måste ju fira att vi har sommarlov nästan hela juni. :D Och den där B&J-kiosken kan du fethajja att jag ska med på!

2008-06-01 @ 14:05:45
URL: http://sexhumorfylla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0