kvantum nästa?!!

Ibland undrar jag varför jag pluggar till det jag gör. Jag är ju så sjukt oseriös. Hur ska jag då kunna sitta på ett seriöst företag och bestämma saker?

Idag har jag till exempel varit oseriös, som vanligt när jag ska tentaplugga. Jag har till och med alla svar på alla instuderingsfrågor men somnar bara så fort jag försöker lära mig dem. Så det blir nog en till omtenta.

Hur ska jag göra för att bli seriös? Jag vill ju liksom inte jobba på kvantum i kramfors (det är mitt andra alternativ).

image244

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Håll ut gummidockan.... (Som Jonas Gardell sa när han försökte sig på livräddning...) Det går in mer än du tror, och när du ska börja bestämma saker, så kommer det att funka i alla fall. Sen finns det ju fler alternativ här i världen än Kvantum i Kramfors...

2008-03-13 @ 08:53:48
Postat av: Lillebror

I min bransch så tar vi de seriösa och lägger dom i en papperskorg. Sedan får dom ligga där tills dom har fått en lättsammare syn på livet.

2008-03-13 @ 14:41:16
Postat av: Alex

Minns en framåt I-tjejs kolumn i NyTeknik för ett par år sedan. Hon brukade skriva om hur hon kände sig inför sina studier och mötet med den riktiga världen. Trots att hon hade bra betyg och andra meriter så kände hon sig alltid som en bluff, som att hon faktiskt inte kunde någonting när det kom till kritan! Hur som helst så skrev hon sen när hon kom ut till företaget att allt funkade bra, hon tyckte att KTH var uselt på att lära sina studenter vad de faktiskt lärt sig :) Till skillnad från Handelshögskolan och liknande då..

Själv tror jag på att du kommer jättelångt med intresse! Inte bara i studierna utan även i arbetslivet alltså.. om du verkligen är intresserad så vill du lösa problem och få saker gjorda. Sen är det ju bara detaljen att det kan finnas både en, två och kanske tusen tråkiga tentor innan det intressanta kommer. Jag är i alla fall övertygad om att det finns massor av intressanta saker för dig inom ingenjörsyrket, kämpa lite nu så får du så mycket större valfrihet sen!

2008-03-13 @ 23:38:26
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0