KTH-sär?

Ibland (läs ganska ofta) brukar jag fundera på att ringa psyket eller nån annan som tar hand om galningar och knäppisar och ange mig själv. Det lär ju vara något allvarligt fel i min hjärna ibland. Som nyss ungefär. Jag satt och åt frukost (en macka som skulle göra min lillebror antingen stolt eller grön av avund, beroende på vilken sida av nyäten han var) och funderade på det här med ekonomin. Har ju fått pengar idag och funderade på varför man måste betala räkningarna när man precis fått pengarna och inte i slutet av pengarna (månaden) när man vet hur mycket man har kvar. Blev nästan lite irriterad på att det var så knäppt upplagt innan jag insåg att det faktiskt var så att pengarna man får nu är för nästa månad och räkningarna ska ju helt enkelt betalas med pengarna man fick förra månaden, i slutet av dom pengarna alltså. Stört. Undra om det finns nån sär-klass på KTH för såna som är lite långsammare i hjärnan??


Nu har jag i alla fall köpt en tågbiljett till imorron så jag kommer hem. Så nu är frågan vad jag ska göra idag. Man tänker ju alltid att man ska göra så himla mycket när man är hemma hos föräldrarna. Typ äta allt som dom har i kylen som man inte har själv, gå långa promenader i den fina och tysta naturen, plugga, sticka, pyssla och liknande. Att man aldrig lär sig. Det där blir ju aldrig av. Istället sitter man och varvar youtube.

På tal om youtube. Den jag började att söka på igårkväll var Mårten Andersson (för han är ju faktiskt både sjukt snygg och sjukt rolig) och nu när jag åt frukost så var det ett inslag om hans club på radion! Värsta sammanträffandet!

Nä, nu ska jag läsa spanska. Ska läsa 9 kapitel tills imorron, så det är väl dags att börja nu kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0