hemorten?

Jag kom att tänka på en sak imorse när jag gick till tunnelbanan. Jämt när folk frågar varifrån jag kommer så säger jag att jag kommer från Kramfors. Jag har inte bott i Kramfors sen jag var 12 år och ingen vet var Kramfors ligger. Man skulle helt enkelt kunna säga att jag ljuger när jag säger att jag kommer från Kramfors. Så från och med idag så säger jag att jag kommer från Höga Kusten. Eller jag ska i alla fall försöka säga det när folk frågar. Det har liksom blivit gammal vana att säga att jag kommer från Kramfors. Lillebror säger nog att han kommer från Nyadal. Det är det ännu färre som vet var det ligger. Undra om mor och far säger Härnösand?? De jobbar ju där... Härnösand skulle jag aldrig säga att jag kom ifrån i alla fall. Där har jag ju faktiskt aldrig bott och kommer aldrig att bo skulle jag kunna tänka mig. Det var nog tur att lilla mor och lilla far aldrig gjorde slag i saken och flyttade dit för det hade blivit väldigt konstigt!! :)



Nu har jag jobbat klart för den här gången. Gårdagen gick förvånansvärt fort men den här dagen har gått segt. Den har varit fylld av skumma kunder och inkompetenta säljare (inte våra säljare utan åt ett annat företag i vår butik).

Imorron ska jag försöka mig på det där med att köpa tågbiljett på tradera, det ska bli mycket spännande!! Och nu måste jag städa lägenheten och packa inför min norrlandsresa. Hem till Höga Kusten. :D

image246

Kommentarer
Postat av: Mammsen

EGENTLIGEN kommer du från "Uppland, Sandby, Gula Huset, Sverige" - för där bodde vi ju när du föddes... Fast det minns du väl knappt...

2008-03-16 @ 22:49:44
Postat av: Lillebror

Jag säger att jag kommer från Nyadal, folk vet inte var det ligger och dom kan inte uttala det heller.

2008-03-17 @ 00:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0