ett mysterium

Ett förtydligande: Jag njuter av att ha tråkigt! <-- Det kanske inte har framgått så tydligt av mina senast inlägg..?


För nyss, när jag precis kokat min andra kopp te för dagen, hittade jag en sönderriven lapp i fruktskålen.

image258


Här är lappen i närbild
image259
Texten lyder:

GOD MORGON
För att du inte
ska ha en så
tråååååkig dag
så kan du få
torka ur micro-
ugnen invändigt,
väggar o taket
behöver det.
För mig tar det
längre tid att
skriva detta än
att göra det
själv, men jag vill
ju inte att du ska
ha det tråååkigt. Per


Och när man kollar i micron ser det ut så här:
image260
Dvs, rent.


Så nu är frågan: Var det pappsen som insåg medan han skrev att det faktiskt tog längre tid att skriva en lapp än att torka ur sitt grötspill ur micron själv? Eller var det mammsen som såg lappen och tyckte att pappsen nog gott kunde torka ur sitt grötspill ur micron själv och därmed rev sönder lappen och beordrade pappsen att torka?
Något säger mig att det var det senare alternativet...

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Alternativ 2 kom närmast sanningen. Så här var det: Mor såg lappen och tänkte att dottern väl inte ska behöva ta rätt på smuts efter sina gamla föräldrar. Den tiden är ännu ej här.... Men den kommer, var så säker... Mor rev därför sönder lappen. MOR la glasskivan i blöt, tog Super 10 och skurade ur mikron och gick sen och borstade tänderna. Under tiden hör man hur FAR skurar ren glasskivan och lägger tillbaka den med ett karaktäristiskt klirrande läte.

2008-03-19 @ 16:29:29
Postat av: Anna

Roligt att läsa om dina äventyr på hemmaplan!

2008-03-19 @ 16:44:31
Postat av: Alex

haha

2008-03-20 @ 10:34:43
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0