väntar på orkanen

Det blåser som vanligt storm på mitt berg som jag bor på. Men just nu skulle jag snarare behöva en orkan för att vakna till, i dubbel bemärkelse...


Idag slutade min semester, som ett slag i ansiktet började jag såklart med en 12-timmarsdag. Jag jobbar ju bara såna i sommar liksom.. Insåg rätt snabbt att det är nästan exakt samma sak att jobba när man är asbakis som att jobba när man är astrött. Man går liksom på rutin. Som tur var så har ju sommarrean börjat, så jag hade verkligen att göra precis hela dagen (utom första timmen då förstås) och klarade det riktigt bra. Fick till och med beröm av en kund som skulle köpa tre köksassistenter och jag slog såklart ihop alla på samma kvitto, men han ville ha dom på varsitt så jag fick göra om och rätt och kön växte och växte (brukar nästan aldrig ha kö förutom på julen). Han tyckte iaf att jag var duktig. :)

I övrigt hände inte så mycket roligt, imorron ska jag börja satsa på att försöka sälja lite bättre av sånt som man ska göra, idag gick jag som sagt bara på rutin. Är ju inte så bra på det där med försäljning, men det skadar ju inte att träna, så det ska jag satsa på imorron. Vore ju riktigt nice att vinna pris i en tävling den här sommaren också! :D

Nu ska jag sova så noga jag bara kan ända till klockan kvart i åtta imorronbitti, då är det dags att vakna och åka till jobbet och jobba så noga jag bara kan i 12 timmar till, sen väntar två dagars ledigt och förhoppningsvis sol också. Borde nog ta en dusch först bara, är inte helfräsch direkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0