uppdatering

Ja, jag kände mig alltså något isolerad ute i stugan. Den enda kontakten med omvärlden var via telefonen och inget via internet och facebook som jag är van. Så jag tog bilen och åkte hem till Nyadal en sväng för att uppdatera mig men framför allt uppdatera alla andra att jag lever.. :-P

Så nu har jag lagt upp lite bilder från i helgen och ett gäng på kissemissarna och håller för fullt på att lägga upp ett par filmer också.

I söndags kom jag till stugan, då hade jag en lugn kväll och gjorde nog mest ingenting. Gosade med katter förstås. Igår däremot började jag dagen med ett riktigt skitjobb. Hade fått en lång lista på uppgifter och en av dem var ju att måla huset. Så jag började med att borsta väggen i hörnet där det var mest akut. I samma hörn kommer ventilationsröret från separetten (toaletten) ut.... Det stinker BAJS där! Blä!! Ett tag var jag tvungen att stänga av fläkten, trots att det blåste typ storm ute, men då luktade det såklart bajs i hela huset när jag kom in istället. Bläää!!

När nästan hela väggen var borstad (nådde inte ända upp) gick jag in och åt lunch. Sen började jag med lite inomhusgöra, nämligen ommålning av trappen! Igår var planen att allt grönt skulle bli vitt (ljusgrått på stegen):


Eftersom vi inte hade nån golvfärg hemma så började jag med allt runtom och målade det vitt. På kvällen kom vi fram till att det är väldigt tråkigt att ha allt i samma färg och bestämde oss nästan för att måla trappan blå istället, så det ska vi fundera lite på nu ett tag. Tyvärr glömde jag att ta en bild på trappan innan jag for, men det kommer, jag lovar.

Sen idag har jag även målat muren ovanför öppna spisen, den såg så väldigt flammig ut nu när allt annat blivit målat.

Glömde även ta bilder på de prydnadskuddar jag försökte skriva ett långt inlägg om häromkvällen (som jag råkade radera). Min fundering var vad det innebar om det plötsligt låg två stora broderade prydnadskuddar på två av sängarna. Är det någon slags 50-årskris?? Att detta sedan bara är på två av sängarna i rummet är ännu mer märkligt. På våningssängen är det ett kaos av miljarders extratäcken och tvätt. Inte helt enhetligt med andra ord. Men vem är jag att prata om inredning...

Nu har jag i alla fall bokat ett gäng biljetter så att jag kan gå på bröllop och så. Tänkte även se om jag kunde komma mig ner till Bryssel nästa helg, men för att jag ska göra det måste jag lyckas ta ledigt på söndagen, måste ringa jobbet imorron.

Nu ska jag strax packa ihop mina grejer och åka tillbaka till stugan. Imorron fortsätter målningen. Så även på torsdag. Förhoppningsvis är det lite bättre väder så jag kan måla på utsidan också. På fredag får jag besök av Yoka, Yokadotter och Sivan som ska busa med kattungar och sen är det ju dags för årets höjdpunkt: Kramfors Stadsfest! Hurra! En hel helg av gaj och partaj.

Men det var ju en faslig tid det tog att lägga upp filmen på när kissemissungarna äter. Jobbigt! Testar Youtube istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0