fem år sen studenten, hurra hurra hurra

Igårmorse köpte jag ett par arbetshandskar. Riktiga liksom!! Sen åkte jag till skolan (jag vet, första sommarlovsdagen) och där var det stor rivningssession som gällde. Bilder på detta finns här.

På eftermiddagen åkte jag till stan och mötte Sivan som kom med tåget. Åkte hem och stressduschade och åkte sen in till stan igen. Sivan och Johanna skulle på konsert med Gavin Degraw på Berns och jag och Sandra skulle gå ut så vi festade i den ockuperade lägenheten på 14 våningen med utsikt över hela stan. En läsare i Eskilstuna hörde av sig och ville se bilder från kvällen, så några såna tog jag med mobilen eftersom jag inte hade plats för kameran i kuvertväskan. Vi drack i alla fall rosévin


Sen gick vi till Caféet där det typ var helt folktomt så vi hängde på toaletten en hel del när jag tänker efter. Så här såg vi ut där:



Jag ser galen ut och Sandra är snygg som vanligt. Typiskt.. :-P

Lite senare hittade jag en banan på golvet som jag åt upp. Det var tydligen inte helt okej tyckte Sandra. Men men, vad ska man göra, bara låta den ligga där, stackarn??



Sen när jag skulle hem satt jag och väntade på bussen hur länge som helst, minst en halvtimme. Sen när det skulle komma så åkte den bara förbi!!! Och nästa skulle gå efter en halvtimme till. Hade inte råd med taxi ända hem så jag promenerade till Slussen istället och tog taxi därifrån med världens roligaste taxichaufför!! Han pratade massor om hur många dyra presenter han måste köpa till alla sina älskarinnor hela tiden och när han släppte av mig sa han att jag var den roligaste kund han kört nånsin. Klockan 4 var jag hemma, då sov Sivan sött på madrassen sen länge. Orättvist!

Idag vaknade jag vid 10 kanske, åkte in en sväng och våldade bort lite kakel (hur kul som helst att få ta ut lite aggressioner). Arbetshandskarna jag köpte igår är nu före detta arbetshandskar!!! Sen vid 3-tiden åkte jag och mötte Sivan och Anna på stan och käkade i Kungsan. Det är ju min favoritfestival där nu, Smaka på Stockholm! I like! Så vi åt och åt och åt tills vi nästan sprack. Sen gick vi till Ben&Jerryskiosken och åt lite glass på det. MUMS!!!
Efter detta åkte vi till Johannas salong på Kungsholmen där Sivan blev piffad i håret och sen åkte vi tillbaka till Kungsan och träffade Christoffer och Fia och åt ännu mera.

Nu är jag helt död och måste sova. Får packa imorronbitti. För imorron lämnar jag och Sivan stan för att göra Sundsvall osäkert i helgen. Imorgon (idag) ska vi även fira Sverige (varför man nu firar nationaldagen, det är fortfarande en obesvarad fråga. Sivan säger att det var för att Gustav Vasa vann på triss, så så är det nog, för Sivan ska ju bli lärare och lära alla våra barn att så är det, så så är det från och med idag). Vi tänker nog allra mest fira att det är fem år sen vi tog studenten. Hurra hurra för oss. Vad har vi åstadkommit sen dess liksom? NADA!

Kommentarer
Postat av: Alex

Jag tycker ni är rätt snygga båda två

2008-06-06 @ 10:47:21
URL: http://alexkarlssons.blogg.se/
Postat av: Adeliina

Håller med där, och uppskattar att ni tänkte på mig. :D

2008-06-09 @ 00:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0