ligger i koma

Även idag har det varit grymt varmt. Mina förutspåningar säger att det kommer att vara värmebölja fram till tisdag runt 13-tiden, då kommer vädret att ändras radikalt och det kommer att bli kallt och regnigt ända fram till midsommarsöndagen ungefär. Det vill säga hela min semester!

Idag tog vi en lugn morgon, vi hade tänkt plugga hemma alla tre (jag, Adeliina och Sandra) men det gick som det brukar (dåligt). Sen träffades vi utanför Ben&Jerryskiosken vid halv 1 och köpte varsin supergod glass! Fick återigen bekräftat att den kurs i beslutsteori jag ska läsa till hösten nog är väldigt bra för mig:



Till slut blev det två kulor, New York Super Fudge Chunk och Cherry Garcia



HUR GOTT SOM HELST!! Men dyrt. Men lite måste jag faktiskt unna mig! Det här är första gången på mina tre (fyra om man räknar basåret) år på KTH som jag suttit på skolan och pluggat hårt både lördag och söndag!


Sen åkte jag och Adeliina till skolan och satte oss på kåren och pluggade. Det är nu även bevisat att det är så här tråkigt att plugga koma:


Ja, hon sover på riktigt!


För övrigt så har jag nog kommit fram till en grej. Jag har ju varit förkyld och jättejättejättetrött nu flera dagar. Testade till och med samma sak som mammsen, dvs om jag var pollenallergisk. Köpte en billig pollenmedicin och åt för att se om det blev bättre. Som tur var så blev det inte det, dvs jag är ingen töntig allergiker! Märkte ingen skillnad, bara fortsatte att vara snuvig och hostig och trött. Men igårkväll bestämde jag mig för att försöka sova utan att använda nässpray, var jättetäpt, men det gick till slut. Och tro det eller ej, men idag har jag inte alls varit lika trött! Hurra!

Nu ikväll var jag inte så sugen på att plugga, satt trots allt i skolan till efter klockan 18! Så efter skolan promenerade jag till Karlaplan, handlade lite käk på Icakortet (tack för det!) och åkte hem och lagade ihop den (pastasallad med korv, min specialare). Sen när jag hade ätit var det väldigt tråkigt att sitta inomhus hela kvällen och det var ju så fint väder, så jag tog en cykeltur. Cyklade runt i Aspudden, Midsommarkransen och däromkring. Det är så himla mysigt där, jag ska LÄTT bo i Aspudden när jag blir stor! Sen cyklade jag ner till Trekanten och cyklade runt den (det är en sjö). Där fanns fjortisar som badade till och med (topless i string, mer än vad jag behövde se en söndagkväll), sjukt kallt tyckte jag och säker dom också för dom skrek jättehögt (eller så är det deras normala ljudnivå, det var så längesen jag var i deras ålder, läskigt!). Det var i alla fall en mycket skön cyklertur!

Måste dock hitta nån som kan se över min broms. Som det är nu märker man ingen skillnad om man trycker sitt hårdaste på bakbromsen medan man cyklar i en brant uppförsbacke, lagom livsfarligt! Jag vågar inte cykla i nerförsbackar längre, för det känns inte helt stabilt att bara ha en frambroms, kommer ju att landa på skallen om nåt barn dyker upp! Har inte ens nån hjälm, den blev kvar hos Victor efter Quarnevalen och jag har inte råd att köpa en ny. (Victor är alltså bortrest i sommar och flyttar till Holland i höst).

Nu är det en film som jag tror att jag kan ha sett på trean, jag har i vilket fall inget tålamod att se på film längre så jag kommer nog inte att se klart den. Borde plugga men orkar inte så klart. Oj, nu har dom biljakt efter kondomer i en Prius, samma färg som mammsens och pappsens. Scary!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0