från en bäddsoffa på bergsgatan

Amenååhh!! Jag som hade tänkt blogga bild på vad jag har lyckats åstadkomma idag, men nu har jag redan lagt mig och det är tveksamt om jag orkar sätta mig upp och eventuellt ta mig ur sängen för att leta reda på kamera och sladd så jag kanske gör det imorron eller inte alls.

Nu har jag i alla fall installerat mig i bäddsoffan (den tidigare omskrivna sängen, same same) här på Bergsgatan. Resan hit höll på att inte bli nån resa när jag nästan missade tåget. Kutade som en galning, nästan ännu fortare än när jag missade bussen och kom på i vagn 2 när dom precis skulle stänga dörrarna. Sivan satt i vagn 5 och väntade och var nervös att jag inte skulle hinna och när jag kom dit var jag helt genomblöt av svett och hade sjukt ont i fötterna.

Sen på tåget såg vi en konstig film med väldigt söt (och passande för min del) titel. 'I want someone to eat cheese with' hette den. Sen åt jag potatissallad (med starka kaprisar i) och kräftstjärtar och Sivan åt en macka och så smygdrack vi vin också (eget alltså, dvs inte köpt i bistron, därav smygdrickningen). Sen nu ikväll har vi varit på en liten fest, men eftersom att Sivan skulle skriva rapport ikväll (tror hon gör det nu, eller så har hon slocknat) och jag var astrött så blev det mest fancy vi drack på festen en cocacola. Sivan tejpade in hela burken i kirurgtejp efter att jag druckit upp den (har bild på det också, kan visa imorron) och sen tog hon hem den. Ingen förstår varför. Hon tyckte typ att den var fin eller nåt...

Ajustdeja, vi åt lunch i kungsan också. Kusin Jenny var med och idag blev det inga små olika rätter utan idag åt vi alla tre kycklingspett med jordnötssås. Gott!

Nu ska jag slå igen de blå och hoppas på att inte Sivan väcker mig imorronbitti som hon sa att hon skulle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0