möhoppa :)

"Nu är vi trötta så nu går vi och lägger oss" - Så sa tydligen alltid pappsens farmor eller mormor eller vem det nu var.

Idag har vi varit trötta hela dagen, trots att vi gick och la oss typ 20 i 1 inatt! :-P Men min dag var ju exeptionellt (stavas?) lång igår.

När jag väl kom hit så gick jag i regnet till Bergsgatan där en nyckel låg utgömd till mig. Gick in och bytte om och lämnade väskor och saker och knatade sen ner på stan där jag mötte upp de andra i en lokal långt under tidningsredaktionen. Den blivande bruden (ja, det var ju alltså möhippa jag åkte hit för) blev ganska förvånad när jag plötsligt stod där med en nyckel till henne. Nyckeln gick till en väska hon fått tidigare under dagen och i väskan låg en tjusig kycklingdräkt som hon fick ha på sig.

När jag fått i mig lite mat gick vi ut i parken utanför där den blivande frugan fick leta upp 6 st ägg med bokstäver på och sedan fick hon pussla ihop bokstäverna till sitt blivande efternamn (och ett hjärta på slutet eftersom efternamnet bara har fem bokstäver). Sen for vi ut till Alnön där vi hamnade i en inspelningsstudio där vi spelade in en singel (Sarek - Genom eld och vatten). Yoka sjöng och vi körade på refrängerna (vi lät som en bautastor barnkör). Hur kul som helst var det!

Efter detta åkte vi tillbaka till lokalen och hängde och drack vin medan Sivan och Sonja fixade i ordning en massa tacomat till oss. Supergott! Och sen efter maten gick vi hit till lägenheten och sjöng och skålade. Vid tolvtiden konstaterade bruden att hon var för trött för att gå ut men det gjorde ju inte mig nåt. Hade ju dels betalat många pengar för tågbiljetten och dels så var jag ju ganska trött. Så vi stöp i säng strax före ett nån gång och jag somnade nog innan jag la huvudet på kudden. Sen blev vi väckta klockan 10 då bruden tyckte att det var dags att kliva upp. Jag hade nog sovit tre timmar till om jag inte blivit väckt!

Den här dagen har spenderats på Max, på balkongen (som jag skrev om förut), sovandes i soffan i två timmar och nu ikväll har vi varit hos Blomkålsfröken och sett på film och ätit vuxenfika (kubb!!!).

Nu måste jag sova. Imorron ska tydligen Sivan upp och tvätta klockan 8. Inte jag! :-P Har nu intagit Sonjas säng så jag hoppas att jag inte märker när hon går upp och tvättar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0