inkassokrav?!?!?

Okej, piewh! Det blev bara ett samtal och jag behövde inte ens tjafsa om min strulande räkning. Grejen var att när jag kom hem från stugan hade jag fått en påminnelse på en räkning från (f***ing) ComHem. Hade betalat den innan jag for men av nån anledning så hade betalningen inte genomförts. Så jag betalade den förstås på en gång. När jag tittade dagen efter när pengarna skulle ha dragits så hade de inte gjort det, så jag betalade än en gång och då stod det att pengarna skulle dras igår (det var ju helg och så). Och igår hade de fortfarande inte dragits och dessutom låg det ett inkassokrav i brevlådan. INKASSOKRAV!!!
Betalade såklart räkningen så fort jag bara kunde och antog att det var nåt strul med ComHems bankkonto. Betalade för att inte hamna i nåt strul med anmärkning och så, fick lite panik! Men sen när jag kollade på utförda betalningar så stod det att ComHemräkningen redan betalats den 18:e, dvs första gången jag försökte efter att jag fått påminnelsen. Så himla skumt! Förstår dessutom inte varför jag inte kan sätta den på autogiro, har försökt flera flera gånger men det funkar inte!
Så då hade jag alltså både betalat räkningen och inkassokravet och det var det jag fick ringa om nu. Men utan tjafs så kommer jag att få tillbaka mina 471 kr, PIEWHH!!! :)

Vad som oroar mig just nu är det här:

Äh, skulle visa en bild på hur det ser ut på mitt bankkonto, det stod Lön: 0 kr, men nu hade dom lagt till en rad där det stod samma summa som på lönebeskedet. Tur! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0