Tanken räknas?!!

Dom säger ju att det är tanken som räknas.

Innan lovet tänkte jag att jag skulle hinna med så mycket, ni vet sådär som man alltid tänker. Jag skulle se filmer, läsa böcker, sticka kläder, rensa pysselskåp, plugga och promenera varje dag helst innan frukost.


Jag har sett ungefär två filmer, det var Dirty Dancing häromnatten och igårkväll såg jag Nina Frisk. Den senare hade jag bara sett en gång tidigare och Dirty Dancing, ja, den kan väl varenda flicka i min ålder utantill...

Har idag öppnat lovets första bok. Den var inte ett dugg skönlitterär utan det var läroboken i Ljud & Vibrationer. Jag har alltså börjat plugga. Har räknat ett halvt tal.

Har visserligen börjat sticka, men har väl kommit en fjärdedel på vad som är tänkt att bli en västklänning. Så någon ny garderob blir det nog inte.

Pysselskåpet har jag öppnat en gång, på julafton, när jag pysslade ihop några kort till mina klappar.

Idag var jag faktiskt ombytt för att gå en promenad, men så hade jag ingen nyckel till huset eftersom jag hade lite bråttom där på julaftons morgon och hann inte leta fram den hemma i hallen. Så det blev bara en promenad ner till tvättstugan.

Men det var ju tanken som räknas, eller hur?!


Och kan någon förklara slutet på Nina Frisk?!! Tog tiden slut eller vad? Den slutar ju bara helt plötsligt och man fattar ingenting! Och varför är det nåt turkost i varje bild på den filmen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0