Packad i låda - snart

I morse var det svårt för mig att ta mig upp, mycket svårt! Jag har ju varit sjuk sen i ungefär tisdags och det har ju inte blivit så mycket bättre av att jag inte sovit ordentligt sen des. Så jag snoozade mig förbi första föreläsningen och åkte in till lunch istället. När jag hade ätit skrev jag och Jenny klart rapporten som skulle in innan midnatt.

Vid halv 5 åkte jag hem och lagade mat och sov sen en halvtimme, var sjukt trött trots 9 timmars nattsömn! Sen gav jag mig ut på flyttkartongjakt. Gjorde en deal i fredags på puben med Erik och Elin som precis flyttat ihop, dom får låna mitt singstar mot att jag får deras flyttkartonger. Perfekt! Hade med mig min lilla pirra från Clas Ohlsson och pappsens händiga snöre (åh, vad jag önskar att jag också hade ett sånt! Och nejdå pappsen, jag har inte glömt adressen). Och Elin är scoutledare och knöt ihop dem jättebra på pirran, så här såg det ut:

image182


(Vet inte varför bilden är sned, för jag har vänt på den i datorn. Fattar nada.. Ni som har laptop kan ju vända på den...)

Nu äger jag iaf 13 flyttkartonger och har börjat packa. Började med förrådet där jag snabbt fyllde två, en med alla skopåsar som stod där och en med alla klädpåsar som stod där. Tänkte att om det inte är fullt av påsar på golvet så kan jag ju fylla förrådet med de färdigpackade kartongerna från lägenheten. Smaaaart Lisa!!

Nu har jag även fyllt fyra kartonger med innehållet i bokhyllan och lite annat. FYRA! Det innebär att jag bara har sju stycken kvar till resten! Och det syns knappt att jag har tagit bort nåt från lägenheten! SJUKT vad mycket prylar jag har! Jo, okejdå, det är rätt tomt i bokhyllan, men ingen annanstans.

Nu borde jag nog sova, imorron väntar en ny dag full av flyttpack och massa plugg.

Jo förresten, måste berätta vad jag kom på imorse när jag var på väg till skolan. I hallen flyttade jag över plånboken från festväskan från i lördags till skolväskan. Och däri hittade jag även ett visitkort från nightlife.se, ni vet det hetaste communityt när man gick på gymnasiet typ.. Då väcktes ett minne från lördagkvällen att jag och Adeliina faktiskt blev vimmelfotograferade. Oh noo.... Och mycket riktigt så finns jag på en äkta vimmelbild.


Nä, sova var det.

Kommentarer
Postat av: Alex

Du kommer ihåg hur det blev sist väl? Att alla böcker låg i få kartonger och all bomull låg i resten, det var ganska jobbigt att bära vissa kartonger :P

Problemet när du vänder en bild i Preview, iPhoto eller Lightroom är att den bara vänds just i de programmen, själva filen ändras inte.. det är sjukt irriterande! Så vitt jag förstått måste man spara en ny version av den vridna bilden för att man ska bli nöjd (eller snarare för att bloggen ska bli nöjd). Om kameran har sensor för hur bilden är tagen brukar bilden lyckligtvis vara rätt roterad redan när man laddar in den.

2008-01-29 @ 13:53:34
URL: http://alexkarlssons.blogg.se
Postat av: Yoka

hehe, har spanat in "vingelbilden"....varu fyller yller?? =)

2008-01-29 @ 16:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0