Mera videofilmsnostalgi

På julafton 1993 fick min familj en videobandspelare av lilla pappsen. Vi var således ganska sena med denna mackapär. Vi fick inga filmer men jag och lillebror fick varsitt tomt band som vi fick spela in vad vi ville på. Lillebror började redan samma kväll med att spela in filmen som sändes på tvn, nämligen Jönssonligan får guldfeber. Detta var alltså vår första videofilm och blev därför mycket välsedd. Det är förmodligen den film jag sett flest gånger. Har nåt minne av att vi såg den två gånger på raken nån gång. Har säkert sett den filmen minst 50 gånger och kan den utantill sen länge.

Som ni säkert förstår har jag sett den ännu en gång nu ikväll. Tänkte att nu när jag trots allt bott i Stockholm nästan 3,5 år borde jag kanske känna igen var den är inspelad, förutom stadshuset då. Och nog blev jag lite förvånad när en scen är inspelad på skolan!

Åh, nej, nu börjar Nattliv på fyran, då är det sängdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0