ingen förmiddag

Idag hade jag ställt väckare för att komma upp och uppleva lite av den ångermanländsa förmiddagen. Har ju sovit till minst 12 hela veckan. Ska dessutom upp vid 9 imorgon så jag måste komma i säng "tidigt" ikväll om jag inte ska vara ett trött litet spöke imorron. Väckaren ställdes på 10.30, kom ju inte i säng förrän 02.30 och behöver ju mina 8 timmar (har jag inbillat mig). Vaknade 9.47 av att jag fick meddelande och var rätt pigg då. Men eftersom jag ställt väckare tänkte jag att jag måste ju sova tills den ringer. Sen var jag helt omöjlig att få liv i. Hade en väldigt tyst låt som väckarsignal på telefonen så man hörde mest bara vibrationerna. Snoozade i tills 11.24 och sen ringde den tydligen inte mer för nästa gång jag vaknade var klockan kvart över 12 och telefonen ringde. Typiskt! Ingen förmiddag den här dagen heller...


Nåja, jag får väl göra mitt bästa av dagen ändå. Har massor jag har tänkt göra, men det kommer nog inte att bli av, som vanligt. Dessutom är katten helt knäpp! Tror hon var ute och slogs med räven inatt. Hörde en räv skälla strax innan jag somnade. När jag vaknade var katten parkerad över hela fårskinnsfällen. Hon brukar hänga med på toaletten men orkade bara gå ca 30 cm innan hon la sig igen. Nu ligger hon här bredvid på ryggstödet. Nån borde hjälpa den katten att banta! Hon orkar ju knappt resa sig.. :-P

Nu ska jag äta frukost/lunch.

Kommentarer
Postat av: mammsen

Jag har bloggat om katträddning inatt... Det var dramatiskt må du tro!!

2008-01-11 @ 15:30:09
Postat av: Mammsen

Katten var bara matt och svag efter sin nära-döden-upplevelse med räven i natt. Den orkar hoppa vart som helst och hur som helst, så det så...

2008-01-11 @ 19:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0