ännu en skolstart

Idag började alltså skolan. Sov riktigt odjupt inatt och vaknade flera gånger av att jag låg vaken och väntade på att klockan skulle ringa, vilket den såklart inte skulle göra eftersom det var flera timmar kvar att sova. När klockan sedan ringde klockan 06.30 kunde jag inte snooza för då hade jag aldrig tagit mig upp!

När jag satt och åt frukost såg jag att det var nåt vitt som singlade ner från himlen, så jag rusade fram till fönstret och såg att det mycket riktigt var snö, helt vitt på marken! Men termometern stod på 3,2 grader varmt och när jag kom ut så var det som ett tjockt lager av smält slush-ice med vattensmak på marken. Tänkte att nu kommer väl frysgraderna och det blir helt oframkomligt för oss stackars fotgängare.

Väl framme på skolan var det kursintroduktion i fördjupningskursen i integrerad produktutveckling som stod på schemat. Inget rita och berätta vad man har gjort på lovet här inte, utan pang på på en gång, typiskt! Lagom ointressant var det också eftersom det inte var nåt nytt. Andra timmen kom en kille från Scania och berättade lite om deras it-verktyg eller vad det nu var, jag höll på att somna.

Efter detta var det föreläsning om inlämningsuppgifterna vi ska göra, urtråkigt var det! Jag höll på att både somna och hungra ihjäl! Som tur var så slutade vi efter detta, alltså klockan 12. Då gick jag en sväng på stan och sen promenerade jag hela turiststråket (drottninggatan-gamla stan-söder) och hela vägen till Mariatorget. Därifrån tog jag bussen till Sickla och köpte en stekpanna och lite mat.

När jag kom hem och hade ätit var tanken att jag skulle städa eftersom jag får finfrämmande imorron (ena syfilissystern), men jag var så trött så jag parkerade mig framför tvn istället. Vägrade sova middag, för då hade jag aldrig somnat ikväll!

Och sen var det ju filmgalan. Rätt uselt tycker jag. Ingen guldbagge till Jonas Karlsson och inget Publikens pris (eller vad det hette) till Martina Haag (har precis hittat hennes blogg, och hon har ju precis fått barn i förrgår, hon skriver så himla kul hela tiden!). Bara en massa priser till Darling! Jag fattar inte, vad är grejen med den filmen? Den var ju inte bra nånstans, bara en butter brud som aldrig drog på munnen på över 2 timmar (filmen kändes iaf så lång). Om nån har fattat grejen med filmen, berätta gärna för mig!

Nu måste jag egentligen dammsuga, men det får bli imorron tror jag.
Och ni som är utmanade, titta neråt och gör utmaningen!

Kommentarer
Postat av: veronica

Oj, den hade ramlat ur, nu är nr 5 på plats =)

2008-01-22 @ 09:11:10
URL: http://www.mistasia.blogg.se
Postat av: Alex

HAHAHAHAHAHA!! Rita och berätta om lovet, du är helknäpp!

2008-01-24 @ 16:47:22
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0