2 dagar e.k.

Så har tiden e.k. infunnit sig. (e.k. = efter kalaset)

Det hela började som jag skrev senast redan i tisdags då mat inhandlades. I onsdags började allt förberedas. Kalaset skulle hållas i Lönnebo, som är Sidas internat i Härnösand. Jag och lilla mammsen lagade all mat själva och på menyn stod medelhavsbuffé. I tre och en halv dag lagades mat så det stod härliga till!

På buffébordet i lördags kunde man finna bulgursallad, pastasallad med pesto, blandad grönsallad med granatäppelfrön, grekisk sallad, två sorters salami, parmaskinka, honung- och ingefärsmarinerade kycklingspett, kräftskjärtsallad med melon och cayenne, tomat och mozzarella med pasilikaolja, kallrökt lax med pepparrotsost, soltorkade tomater, marinerade vitlöksklyftor, grovt bröd, olivbröd, basilikafärskost, hembakta grissinis och olika ostar och röror. Där fanns även grönsaksfat på borden med hummous och guacamole.

Till efterrätt var det punchglass med exotiska frukter samt belgisk choklad som lillebror smugglat hem från sitt land.

Allt blev stor succé och vi hade mat som säkert hade räckt till dubbelt så många!

Eftersom festen hölls på internatet kunde gästerna sova över i stora fina rum. Detta gjorde att de flesta inte behövde oroa sig för vem i sällskapet som skulle köra bilen hem och alla var således glada i mössan och dansade långt in på natten. Jag är lite rädd för vuxna människor som dansar, så jag höll mig i Singstarrummet där jag kickade ass som vanligt.

Igår var dagen efter. Då råkade jag sova ända till halv 11 då lillebror kom in och väckte mig för att säga hejdå. Hade han inte gjort det hade jag nog sovit än! Det har varit en hård vecka!!
Dagen ägnades till att städa upp efter festen, och sedan att packa in allt i bilen och åka hem och fortsätta äta på buffén. Snart pyser det lufttorkad skinka ut ur mina öron!!! Klockan halv nio i gårkväll var jag så trött att jag gick och la mig. Såg lite på Paradiset på fyran innan jag la igen de blå vid kvart över. Sen vaknade jag vid kvart över tolv på natten och var hur pigg som helst. Tänkte att även om jag lyckades somna om så var det hela åtta timmar kvar tills klockan bara var åtta, vilket är hur tidigt som helst att kliva upp när man är ledig. Så jag gick upp och såg Dirty Dancing. Även lilla mammsen vaknade och kunde inte sova, så hon tittade också på filmen.
Somnade väl om vid 4 ungefär och sov tills klockan var kvart i tolv idag då jag fick meddelande om att jag borde ha anmält mig till tentan...

Hade tänkt börja tentaplugga idag, men har varit helt borta hela dan så jag har i stort sett inte gjort nånting, förutom att fylla i mitt schema för vårterminen i min nya kalender. Nu på kvällen åkte jag in till Kramfors och testade det nya Stekhuset med Veronica. Det är inte en restaurang som man skulle kunna tro, utan ett solarium... Mycket skönt! Förhoppningsvis är jag väl lite piggare imorron och kan börja plugga då istället. Måste maila om tentan också, det är ju dumt att plugga till en tenta som man inte får skriva.. :-P


Nu ska jag kila ut till bilen och hämta telefonen som jag glömde där förut, det vore ju synd om den fick åka till Härnösand och jobba med mina föräldrar imorron...

Helt otroligt förresten att jag inte har dött av rastlöshet än! Trodde ju att jag skulle göra det torsdagen efter jul, men det har mot förmodan hänt riktigt mycket under min vistelse här uppe! Men nu har ju lillebror åkt tillbaka till Bryssel och mor och far har börjat jobba, så nu får jag underhålla mig själv bäst jag kan (med plugg)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0