välkommen till dagens eko

Var det inte redan kaos i mitt liv så kan jag garantera att det är det nu.

Dagen började ju som bekant med den onödiga föreläsningen. Fortsatte sedan med äggsläppningsövning. Jag lyckades då med konststycket att missa hela äggsläppet på grund av en liten näsblodsincident på toaletten. (Hata förkylning!)

Efter detta äventyr var det så dags för dagens viktigaste händelse: flytten!

Det hela började med att jag hämtade M-bussen och brummade iväg för att hämta pappsen. Helt otroligt att de låter en köra bil bara sådär när man inte kört på tusen år. Men det gick faktiskt riktigt bra, förutom att pappsen hade sagt Sibyllegatan istället för Jungfrugatan, så jag fick köra tre varv runt Valhallavägen innan jag kom rätt...

Sen åkte vi till Liljeholmen och hämtade ut nyckeln till lägenheten. Hade ju inte sett lägenheten innan, så det var lite spännande! Blev mycket positivt överraskad och gillar den supermycket! Den har parkettgolv, vägghängd toalett (lättstädat!) och superfräscht vid första anblicken! Och så var den ljus också. Så ljus att vi inte märkte att den inte hade någon el förrän vi skulle tända i badrummet. Han som bodde där innan flyttade nämligen ut i slutet av november och därför hade Fortum stängt av elen i väntan på nästa hyresgäst. Och nu får jag inte el förrän på måndag. Skit också!!!

Så nu ligger jag här i min gamla lägenhet. Vi har flyttat bort alla grejer till nya, så här är tomt och tyst. Endast jag och min uppblåsbara madrass. Det är himla tur att jag jobbar i helgen, annars hade jag ju dött!

Men flytten gick i alla fall smidigt, två lass med M-bussen. Sen skulle jag och pappsen gå på bio tänkte vi. Tyvärr var det nåt knas på röda linjen så vi missade den. Åkte till hans hotell och åt kvällsbuffé och såg på Let's dance istället, också trevligt!

Nu är jag så trött så jag vet knappt vad jag heter. Det känns som att den här dagen har varit en hel helg lång! Imorron väntar jobb hela dagen och sen sömn i eko-lägenheten igen.

Här är en bild som pappsen tog i lägenheten (jag på balkongen, pratar med Fortum...):

image185


Kommentarer
Postat av: Alex

Very very nice! Var inte lägenheten från 60-talet? Ser väldigt ny ut, inte bara renoveringsmässigt utan konstruktionsmässigt.. :)

2008-02-02 @ 01:21:02
URL: http://alexkarlssons.blogg.se
Postat av: Sivan

oooo det ser ut som en lägenhet gjord för fest fest fest!!!

2008-02-03 @ 18:46:38
URL: http://sexhumorfylla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0