Misstänkt spion??

Idag efter jobbet hade jag ett uppdrag, nämligen att åka till nya lägenheten och hämta kläder för imorgon samt lämna bredbandsmodemet. För att göra detta så enkelt som möjligt införskaffades på jobbet ett stycke stor ficklampa (sån som dom tuffa poliserna har i dom tuffa filmerna) á 26:- (utgående ur sortimentet, nedsatt från 99).

Väl på tunnelbanan började jag öppna förpackningen till lampan, tänkte att det var säkrast att göra det där i ljuset istället för i den kolsvarta lägenheten. Detta var däremot inte det lättaste. Det var en sån där inbrottssäker förpackning i plast. Som tur var hade jag mitt universalverktyg: nagelklipparen. Dessvärre var förpackningen lite för hård så nagelklipparen gick sönder!!!! (Oh, no! Handikappad Lisa) Så jag satte igång och slet i de små jack jag hade hunnit få innan den gick sönder. Han som satt snett emot mig tittade bara mer och mer konstigt på mig. När vi hade passerat Hallonbergen (ca 6 minuter senare) hade jag äntligen lyckats få upp förpackningen och packade varsamt ner lampan i väskan.

Sedan plockade jag upp mitt läppbalsam, Carmex (som ser ut som lim för ett otränat öga).

image188


Därefter åt jag en fluortablett med smultronsmak

image189




Skulle jag ha varit han som satt snett emot på t-banan skulle jag lätt börja fantisera om att jag var:
a) en spion
b) en brottsling som planerade ett stort brott alternativt en knarkuppgörelse
c) en galning

Eller vad hade ni tänkt om ni såg någon som först rev och slet upp en stor ficklampa i sex minuter, packade ner den, smetade in läpparna med lim och sedan åt ett vitt piller ur en suspekt burk?


Spion? Brottsling? eller Galning?
image190




Dagen har i alla fall flytit på rätt bra.
Igårkväll läste jag att det inte är bra för hjärtat att sova för mycket. Jag som alltid vill ha minst åtta timmars sömn. Men tydligen är det bäst för hjärtat att sova 7 timmar, 8 är för mycket. (Självklart är detta rätt individuellt) Men ställer jag in mig på att jag behöver 7 timmar istället för 8 behöver jag kanske inte känna mig så trött när jag "bara" får 7 timmar (om ni hänger med i mitt resonemang..) Och så fick jag plötsligt en extra timme per dygn! Perfekt!

Kommentarer
Postat av: mammsen

HAHAHAHA - vad du är rooolig....

2008-02-04 @ 08:16:56
Postat av: Anna

Håller med! Jag skulle nog misstänka att det var en galning!

2008-02-04 @ 09:29:12
Postat av: Alex

hahaha

2008-02-04 @ 13:26:45
URL: http://alexkarlssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0