frukt och grönt-tips

Hej igen. Nu har jag översatt halva spanskatexten jag har i läxa till på onsdag. Det går sådär, det är svårt när man liksom inte kan språket.. :-P


Har börjat handla det dom har som extraprisvaror på Coops frukt&grönt-avdelning. Förra veckan var det sharonfrukter, (3 för 10:-), så gott!

image219


Idag köpte jag två färska broccolibuketter för en tia. Nån som har nåt bra tips på vad jag ska göra med dessa??
image220image220


Har medan jag har pluggat spanska även pluggat på mina spexlåtar. Dom sa innan vi började att vi inte skulle sjunga i lika många i år som förra året, men vi ska sjunga i fler. Hela 13 stycken om jag har räknat rätt. Idag började vi öva vårt paradnummer, introlåten. Har lagt till alla låtarna i en spellista som jag loopar, borde ju funka. Ska bara lära mig texterna också.. :-P
4 april är det smygpremiär, och alla borde komma och titta!

Kommentarer
Postat av: mammsen

Förväll dom 3-4 min, hacka stammen i mindre bitar och koka den lite längre i ½ l vatten, tillsammans med t ex lite fräst chalottenlök. Ha i en buljongtärning. Sila spadet, men spar det. Mixa stammarna och några blommor. Späd med lämplig mängd spad samt matlagningsgrädde. =jättegod soppa!!

2008-02-26 @ 08:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0