en händelserik helg

Typ i slutet av september eller nåt satt jag och Adeliina och synkade våra kalendrar i syfte att hitta någon dag då vi kunde gå ut och festa på stan, och träffa andra människor än de vi alltid annars träffar när vi festar på skolan. Vi hittade en lördag på hela hösten som passade oss båda. Lucialördagen.

Så småningom dök det upp ett event på skolan, ett gäng grabbar som tar examen snart bjöd in till ex-öl. Detta tyckte vi var ett fiffigt sätt att förfesta innan vår utgång. Det var fri bar (efter att man betalat en själig summa pengar till arrangörerna) och massor av folk. Efter många om och men fick vi även dit Sandra, fast då var klockan redan halv tolv. Såklart gick tiden jättesnabbt och vi kom aldrig ut. Klockan tre stängde stället och vi började ragga efterfest. Som vanligt blev det i Sollentuna hos Frederik så vi knökade in oss i en taxi och åkte en lång omväg och kom slutligen fram till Frederiks hus. På nåt mystiskt sätt lyckades jag tappa min telefon på vägen mellan taxin och huset, men det märkte jag inte förrän idag.

Sen efterfestades det till ganska tidigt på morgonen och då var vi ett glatt gäng som stannade kvar och sov över. Idag sov vi jättejättelänge, typ tills dagsljuset var på väg bort. Då gick vi och köpte pizza och sen åts den och alla var supertrötta och hur flummiga som helst! Jag skrattade så mycket så jag fick ont i magen!

Vid den här tiden hade jag konstaterat att min telefon var försvunnen och jag var vääääldigt glad att jag varit smart och ta den gamla telefonen med på gårdagkvällens äventyr och lämnat min nya fina hemma! När vi ringde gick det fram signaler men ingen svarade.

Bäst som vi satt där och halvsov över våra pizzor ringde Adeliinas telefon. Hon var helt pizzakladdig om händerna så hon hann inte svara, men hon ringde upp när hon hade tvättat av sig och kom till allas förvåning till fröken Sonja uppe i norr. Jag fattade ingenting men tydligen hade personen som hittat min telefon skickat meddelande till henne och Yoka och de var nu lite oroliga för att jag typ låg mördad i nån buske. Men jag satt ju och åt pizza och andades och allt så mig gick det ingen nöd på!

Men telefonen var fortfarande borta. Helt handikappad var jag där ett tag, men som tur var så fick jag med ett simkort när jag köpte min nya telefon, så jag laddade det med lite pengar så jag slipper vara telefonlös!! När jag kom hem skickade jag ytterligare ett meddelande till min telefon och fick till slut ett svar att jag skulle kunna hämta den vid Vivo i Kärrdal, men då var jag ju hemma sen länge så då skrev jag att den där personen kunde lämna den hos personalen så Frederik kan hämta den och ta med den till skolan. Så nu verkar det som att det löser sig till slut ändå, håller alla tummar jag har!!! Och jag är ledsen att jag orsakat sån oro där uppe i norr!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så nu ere bara sminkväskan som fortfarande är på vift.....?

2008-12-14 @ 21:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0