sin30° och sånt

Tjugofyra timmar och en kvart innan morgondagens tenta började jag plugga till den. Hur kommer det sig att man alltid har så himla höga ambitioner innan kurserna sätter igång men att man alltid väntar till sista sekunden innan man börjar plugga?? Är det då konstigt att man kuggar sina kurser?? Nej! Skärpning Lisa!

Det här är en kurs som jag läste för två år sedan. Den är uppdelad i en teoridel och en problemdel. Teoridelen klarade jag då på tentan för två år sedan, hade bara pluggat till den delen då och satt och skrev julklappsrim när jag var klar med den.
Om man säger som så, man glömmer ganska mycket under två år. Speciellt när man inte pluggar något liknande under samma tid. Jag har liksom suttit och googlat vad sin30° är förnåt nu. (Som min käre vän Rui skulle ha sagt, "Det är ju basic!")


Shit, nu har jag skrivit värsta seriösa listan här, halkade in på det där roliga som händer i höst istället för att plugga mekanik. Ska ställa en påminnelse till mig själv att jag ska läsa den där listan nån gång där i slutet av augusti! Det är iaf en lista med mina ambitioner, bra va?
Idag har varit en mycket spännande dag, jag förstod aldrig igår hur glad jag blev för att jag ska få göra det här (var ju lite trött), men idag har jag insett att jag faktiskt är väldigt glad. Visst, alla har sagt flera veckor att det nog kommer att bli jag som blir c, men jag har liksom inte velat tro det förrän jag fick ett ordentligt besked. Tänk, det är ju en halv vinter, en hel vår och en hel sommar kvar! Galet!

Näe, nu måste jag verkligen sova, håll en tumme för mig imorron mellan 14-18 (eller 14-15 iaf, sitter nog inte kvar och skriver till 18)

Kommentarer
Postat av: Junior

Jag försökte ochså plugga till den där förbannade problemdelen, Jag kan hela mekaniken men det tentorna verkar gå ut på är att rota runt i massa formler.

2008-12-16 @ 11:27:42
URL: http://www.metrobloggen.se/maskinjunior

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0