pengabrist!

December är ju världens värsta månad, rent ekonomiskt! Inte konstigt att så många handlar på kredit på jobbet!

Varför kommer alla stora utgifter alltid samtidigt?? Den här månaden har jag elräkning, tv-licens, nya linser, nya p-piller och för att inte tala om julklappar! Dessutom skulle jag ju behöva gå till tandläkaren. Jag vann ju en gratis tandläkarundersökning, men man måste lägga ut pengarna i förväg och jag vet heller inte om jag kommer att hinna gå till nån tandis, för det där gäller bara december ut, isf skulle det vara typ måndag eller tisdag morgon. Utöver detta ska man ju betala hyra, äta och överleva i största allmänhet.

Hur gör man om man inte har föräldrar att låna av undrar jag!! Jag hatar verkligen att göra det, men jag måste ju! :/

Nu måste jag verkligen sova, hoppas jag sover bättre inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0