Lugnet före stormen

Innan jag åkte hemifrån hörde jag på radion att det var stopp på röda linjen. Kollade upp detta på sl.se och såg att det stämde. Bestämde mig för att ge mig iväg ändå, vad annars skulle jag göra? Så det blev ersättningsbuss till hornstull och sedan en väldigt full 4:an som tog mig till skolan, det tog typ en timme istället för de vanliga 16 minuterna..

När jag kom fram till kåren var där verkligen lugnet före stormen! I stort sett inget folk, allt i stort sett färdigt (men inte helt färdigt) och alla man träffade var väldigt upptagna med sitt!

Jag fick på vägen in till skolan veta vad jag ska göra under festen ikväll, det har ju varit väldigt oklart hittills. Jag ska stå i garderoben mellan 23-01. Det passar mig perfekt, då får jag ju se när alla gäserna kommer och sen är jag ledig resten av kvällen och kan flanera runt bland alla finklädda gäster! De flesta ska bara stå en timme i garderoben tydligen (fick jag veta när jag pratade med den ansvarige) så då skulle jag tydligen få nåt slags ansvar, det blir nog bra tror jag. Är ju som tur är väldigt utvilad. :) När jag stod i garderoben under Armada insåg vi väldigt snabbt att det är mycket viktigt att se till att allt hålls i nummerordning (de som hade stått innan oss hade inte gjort det så av någon anledning) för att det ska gå så smidigt som möjligt i slutet av kvällen. Och nummerordning är ju inte så svårt att fixa, det är ju liksom bara att göra!

Har fortfarande ont i ryggen, det är inte så kul. Kan typ inte dricka med vänster hand. Men det är väl iaf tur att det är vänstern.


Sådärja, nu har jag snart fördrivit en timme med att äta frukost/lunch (åt bara lite naturgodis och keso och en avocado när jag var hemma). Om en timme serveras det middag och efter det ska jag locka Sandras hår och fixa mitt eget och sminka mig och så, sen börjar festen närma sig. Klockan 23 kommer de första gästerna och vid midnatt kommer gästerna från den andra stora festen till vår efterfest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0