klant

På mitt jobb tycker dom att jag är ganska klantig. Jag kan inte annat än att hålla med. Jag gör ju illa mig varenda dag, flera gånger om!

Häromdagen papercuttade jag mitt ringfinger och stod och blödde inför en kund, försökte torka av det bäst jag kunde typ på strumpan, men det är inte så lätt att göa diskret. När det slutat blöda skulle jag hjälpa en annan kund att öppna en förpackning. Kniven som låg i kassan fungerade inte så jag skulle använda en sax som kniv för att skära upp den. Saxen var ganska vass märkte jag när jag tryckte långfingret mot eggen och plötsligt stod jag där och blödde ymnigt inför en kund igen. Hade inget papper där jag stod så jag lindade in fingret i en påse tills jag kunde gå iväg och sätta på plåster. Och som vanligt fanns inga plåster på jobbet, men som tur är hade jag i väskan (tack Sveriges Ingenjörer för dem!). Dessvärre har det nog kommit in en bassilusk i såret för det är svullet och gör ont..
Utöver alla små skärsår (för jag har fler) lyckas jag alltid slå mig på de mest konstiga sätt och dom skrattar gott åt mig. Jaja, jag bjuder på det, kul att man kan underhålla nån iaf..


Inatt sov jag jättegott. Duschade igårkväll och bytte lakan (finns det nåt bättre) och sen sov jag 9 timmar på raken. Skööönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0