The big ölprovning

Ja, igår hände det alltså, den stora ölprovningen som det har pratats om så himla länge, två och ett halvt år ungefär!

Eftersom att vissa av ölarna gick ut 2006 och var grumliga hade Alex köpt med sig ett gäng, så innan vi började såg kylskåpet ut så här:


Ett gäng öl med andra ord.

Till att börja med åt vi en ordentlig middag, eventuellt världens godaste lasagne, made by me.

Vi kom fram till att vi behövde ett protokoll för att göra detta ordentligt. De olika kriterierna var Namn, färg, drickbarhet (1-10), smak och %.



Sen provades det ett gäng öl:



I kategorin Drickbarhet fick de flesta 7 eller 8 av oss, vi kom fram till att varför skulle man göra en öl som inte var drickbar? Så den kategorin var lite missvisande. Jag gillade inte Guinnes så mycket, tyckte att den smakade surt kaffe (och jag gillar ju inte kaffe), men de andra var helt okej! Alex tyckte att typ alla smakade öl, no shit! Jag kände faktiskt den där äppelkaraktären Ludde skrev om i en av de gamla ölen och i en öl kände jag, tro det eller ej, skumbanan!!


För övrigt har provlegat min nya sovsäck nu också. Rullade ut den här på golvet och låg nån minut tills jag började skratta åt mig själv. Den var jättelång och sträv inuti, men funkar säkert att sova i nån natt här och där. Sedan lyckades jag även med konststycket att pressa ner hela stora 140x190-madrassen och sovsäcken i ryggsäcken!!! Mycket bra jobbat! Det ryms dock inte någonting annat i väskan, inte ens en tandborste, så det hade nog ändå varit smartare att ta en större väska, men jag orkar inte gå ner till förrådet igen.

Jag har även tvättat sex maskiner idag och sytt ännu lite mera. Det var en grej jag kom på att jag hade lovat att fixa som jag nu har fixat. Och så har jag återigen fixat lyset där bak, nu verkar det lysa även när jag är nykter!! Jippii!

Nu ska jag snart sova, men först måste jag försöka fixa en annan grej. Bye


Jo just de ja, jag är typ lite handikappad idag. Har nackspärr eller nåt ner på halva ryggen ungefär så jag kan knappt röra mig. Hoppas att det går över tills imorron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0