snart ny kamera, oavsett

Tack tack Alex för den pärm jag fick i alla hjärtans dag-present förra året! Innan jag fick den var jag väldigt slarvig med att ha kvar kvitton och lönespecar och andra viktiga papper, men sen dess sitter alla där i under varsin flik. Perfekt när man till exempel ska förlustanmäla sin försvunna kamera och hon på IF frågar om man har kvar kvittot. "Självklart" svarar jag. "Perfekt, då kommer det här att gå hur lätt som helst!" sa hon!

Så idag ska jag skicka in papper och förhoppningsvis får jag då snart en ny kamera. Men tävlingen då.. Ja, jag behöver ju inte hämta ut kameran förrän jag vet vad jag vinner. Och vinner jag en digital fotoram och inser att jag inte behöver nån sån så kan jag ju sälja den för samma pris som självrisken. Hurra hurra för mig!

Nu ska jag ut i solen! Bye

Ska även gå och lösa ut min trissvinst, byta in halva mot en ny lott och andra halvan mot ett frimärke så jag kan skicka in papprena. Vinner jag mer pengar på den nya lotten är jag snart i stort sett självförsörjande!


Förresten, igår när jag satt och kollade igenom min hemförsäkring insåg jag att jag aldrig adressändrat den, så den gällde fortfarande för maltgatan. Det blev ju lite strul där med trasiga ugnsluckor och så när jag flyttade... Men nu har jag adressändrat den och även fått ett billigare pris på den nya trots att jag fick fler saker på den, schysst! Jag kan verkligen ingenting om såna där saker, men telefonkillen på adressändringsavdelningen var så snäll och fixade allt det där åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0